Bästa vattenland inomhus?
Vi ska på utflykt till ett bra vattenland. Vart åker vi?
Vi utgår ifrån västsverige och kan tänka oss att åka rätt så långt om vi får flera vattenrutschkanor och andra äventyr.
Några tips?
Vi ska på utflykt till ett bra vattenland. Vart åker vi?
Vi utgår ifrån västsverige och kan tänka oss att åka rätt så långt om vi får flera vattenrutschkanor och andra äventyr.
Några tips?
Gustavsvik i Örebro?
Skulle jag också säga..
Danmark. Danmark är kung över alla badland Finns knappt ett hotell som inte har pool. Tar man dessutom feriecenter så blir det oftast med stort badland. Jag rekommenderar att ni tar båten från Gbg till Fredrikshamn och bor på badhotellet där. Vill man köra en bit så finns Skallerup Klit. Orkar ni köra ner mot Skåne till så finns Lalandia. Vill ni slå på stort kan man ta färjan Rödby-Puttgarden och bo på Weissenhäuser Strand som är badland extraordinär
Vi har ett bra äventyrsbad här i Dalarna, Borlänge. Det har visst blivit utsett till Sveriges bästa för nåt år sen. Kolla här:
www.medley.se/maserhallen/
Rutchbanorna är super!
Weissenhäuser strand åkte vi till för 1 år sedan. Där var så kallt i vattnet att vi 4 vuxna och ett barn inte kunde bada utan det kändes som slängda pengar. Restauranger på kvällen var uppbokade flera dagar i förväg så där kunde man inte äta utan fick i sig någon snabbmat istället.
Maserhallen ser inte såå kul ut från "andra sidan rutan" =P =)
Gustavsvik i Örebro är heltoppen för hela familjen. www.gustavsvik.se/
Tack för alla tips, jag älskar FL i sådana här fall.
Örebro blir nästa anhalt helt klart, det verkar ju helt fantastiskt.
Danmark och Lalandia har vi också i planerna men denna gång förderar vi att vara lite nationalistiska.
Nu har vi bestämt oss för att vara tråktråkiga och åka till badet i Borås istället. Vi har inte testat det men det känns lite halvtrist efter era härliga förslag.
Em00 skrev 2009-01-07 20:19:23 följande:
Siabellon skrev 2009-01-08 17:07:53 följande: