• Alvi

Nån sida med beskrivning på hur man gör fina frisyrer på sig själv?

Ska på bröllop 20 augusti och det är så triiist att bara ha håret utsläppt....
    Lika triiiist är det att sätta upp det i nån tofs eller med klämma...

Hjälp... Vill ha en fin frissa för en gångs skull...!

• Svar på tråden Nån sida med beskrivning på hur man gör fina frisyrer på sig själv?
  • en vanlig jävla muffins

Uppituppiknuppi Den var ju skoj!
    *smygpuffar*

• Alvi

Muffinsbruden: Ja, man får ju dölja sina puffar lite, för det är väl mot laaagen att puffa tror jag...

• Supermummy

ja! Upp! Hur gör man fina frisyrer till vardags? (som inte tar så mycket tid)

jag har ingen aning faktist.. *puffar inte aaalls..*

inte jag iaf..

• Simba

Jag har ingen sida, men jag har ett bra och enkelt tips på en "fusk-svin-rygg".

Samla ihop håret i nacken och skruva det till en hård korv.
    Vik upp korven mot bakhuvudet och fäst med hårnålar i ena sidan av korven.
    Kamma över håret från den sidan där nålarna _inte_ sitter och fäst med änny fler nålar, alternativ fina klämmor. Tricket är att det hår du kammar över skall täcka de första nålarna.
    Oftast sticker det upp lite hår överst på "korven" men det brukar jag spraya på lite grann så att det liksom spretar. Hoppas att du förstår min beskrivning.

Lycka till!

• Nie

Ett annat tips (kanske lite virrigt och svårt att förstå):

Dela mittbena. Ta halva sidan av luggen och lite mer hår, dra det bakåt och fäst med en nål. Gör samma sak på "andra" sidan. Ta håret vid örat, dra bakåt och fäst med en nål. Gör det på andra sidan också. Det brukar bli snyggt. Ibland brukar jag sätta en nål till där "luggarna" möts så det inte spretar. Hängde ni med?

Svar på tråden Nån sida med beskrivning på hur man gör fina frisyrer på sig själv?