• Solstrålen 82

Edinburgh eller Glasgow

Någon som varit i Skottland i antingen Edinburgh eller Glasgow? Jag och sambon är sugna på att åka dit men kan inte bestämma oss vilken av städerna vi ska välja. Någon som kan ge oss lite tips? Kanske även rekommendera något bra hotell? Ska gärna vara lite mysigt då vi firar 1 år ;)

• Svar på tråden Edinburgh eller Glasgow
  • Vix

Vi var på bröllopsresa i Skottland och åkte runt. Edinburgh är en mysig stad lite mera personlig medan Glasgow är en shoppingstad tycker jag. IBIS är alltid billig så kolla upp deras hotell.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens gosigaste Hampus + ett knytte i magen ♡ ¸.?°´¯)
  • mli00

Jag har varit i båda, kan bara säga att Skottland är underbart! Vi bodde i Edinburgh och jag tror också att jag hellre skulle välja att bo i Edinburgh.
    Det har ett jättefint slott, en otroligt mysig park mitt i stan! Några shoppinggator, och massor av annat! Det är häftigt att stå mitt i stan men ändå kunna se landsbygden!
    Rekommenderar verkligen att ta en dagstur och åka lite utanför stan också! Kommer absolut åka tillbaka!!

• Ia Lia

Jag har också varit i båda och Edinburgh ger klart mest mersmak, särskilt om man vill se slottet och the royal mile och tänka lite på den gamla historien. och bra shopping finns på båda ställen och regnar och blåser gör det också. Skaffa en vind och vattentät jacka att ha på dig så har får du det säkert bra.

• Boomtown

Vi vill också åka dit och jag har tagit reda på en massa. Här är ett jättemysigt B&B som har fått väldigt bra rekommendationer:
    www.fourhillstreet.com/

• Alecto

Edinburgh är mer spännande ur ett historiskt perspektiv och är finare, men mitt hjärta klappar mer för Glasgow

Finna massa bra shopping, trevliga pubar och trevliga människor. Rekomenderar varmt ett besök i West End och Ashton Lane, ligger en trevlig pub där som heter (hette) Ginty McGintry.

Svar på tråden Edinburgh eller Glasgow