• Lixen19

Dyra Ecco skor, gå tillbaka och klaga

Hejsan.

Köpte ett par vinterskor den 31/10-08, köpte dom i Eccos egna butik här i Jönköping.
    dom kostade 1000 kr, tycker det är mycket pengar ör tt par skor, men tänkte att jag kanske skulle ha dom ett tag.

men nu till problemet, eftersom skorna är i moka (Stava) så har de töjts en aning och sitter inte alls lika bra plus att dragkedjorna åker ner några cm när jag går i dom.

Kan man gå tillbaka till butiken och klaga?
    eller är det försent?
    vad kan de i så fall göra åt saken?

har kvittot kvar.

skriver eftersom jag tycker det är retligt att gå tillbaka och klaga men samtidigt så vill jag eftersom jag tycker 1000 kr för ett par skor egentligen är mycket.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Dyra Ecco skor, gå tillbaka och klaga
  • vackrastarflow

du kan ju alltid reklamera. gå iaf dit och hör vad de har att säga.

tyvärr måste man alltid räkna med att skinn töjer sig, så frågan är om de kommer acceptera det. däremot det med dragkedjorna.

• rubygirl

Du ska absolut gå tillbaka. Att skor töjer sig är kanske att räkna med till, men bara till en viss grad. Och det där med dragkedjorna låter inte bra, särskilt inte efter bara ett par månaders användning.

Var inte otrevlig utan visa upp felen vänligt och sakligt och fråga om det finns något sätt att bli kompenserad, så ordnar det sig säkert. Bra att du sparade kvittot!

• Rebbis

jag köpte ett par ecco vinterkängor för nga veckor sen iof i gore tex o med snörning, men 1000 kr oxå o de sa att det va 3 års garanti på dem, kanske är ngt ecco kör med? värt att fråga iaf....

• Mama2B

Att skorna töjer sig får man räkna med när det är mocca. Men dragkedjorna ska inte åka ner, det låter som en reklamation tycker jag.
    Gör som Rubygirl skrev och gå tillbaka och förklara felet. Det skadar inte att höra vad de säger.

• gavagai

Ecco är ju ett stort märke, som dessutom borde vara måna om att framstå som ett kvalitetsmärke, så jag skulle tror att de är väldigt tjänstvilliga. Jag mejlade till Ecco en gång när jag köpt ett par skor som gick sönder i en söm efter en tids användan. De hade då slutat sälja de skorna, men sa att jag naturligtvis kunde få mina pengar tillbaka om jag gick tillbaka till affären med dem. Det gjorde jag dock inte, eftersom jag gillade de där skorna så mycket att jag ville ha dem trots den trasiga sömmen, som jag "ful-lagade".

• Peztis

Självklart ska du reklamera - det kan ju vara ett känt fel!
    Du har allt att tjäna på att prata med butiken, inget att förlora. Som ovan, läs gärna på om dina rättigheter. Kolla på Eccos hemsida om det står något där.

Svar på tråden Dyra Ecco skor, gå tillbaka och klaga