• Gyllenhammar

Hjälp!!! Hur mykket kan jag gå ner me min crosstrainer?

Hei Skrattande

Vill gå ner 18 kg.
    Har köpt en crosstrainer som jag använder 6 dagar i veckan.
    Har använt den i 4 dagar nu.
    Men orkar bara köra 3 km, sen e jag död haha.
    Gör även lite armhävningar å tränar me magmaskinen.
    Har slutat me allt vad sötsaker heter,
    även saft å dricka.
    Äter 2 knäckebröd å en liten tallrik yoghurt å ett glas mjölk till frukost å kvällsmat.
    Sen äter jag en liten portion mat med massa grönsaker te.
    Sen blir det lite äpplen å bananer underdagen.

*Hur många kilon i månaden kan man gå ner?
    *Hur lång tid tar det att gå ner i vikt?
    *Hur länge måste jag köra varje dag?
    *Hur lång tid tar det innan man börjar märka nått?

• Svar på tråden Hjälp!!! Hur mykket kan jag gå ner me min crosstrainer?
  • Fru Wadell

tror du måste äta lite mer än så där om du ska gå ner i vikt och må bra. du bör äta regelbundet och 6 ggr/dag för att förbränningen ska vara på topp hela tiden. Läs på lite ang GI mat som enligt mig funkat kanon i viktminksning komb. med träning och LYCKA till på din resa

• Fru Wadell

så jag tror defentítivt att du kan gå ner 5 kr/månad med RÄTT mat, inte lite, och motion. Men du, låt kroppen vila och återhämta sig oxå annars bränner du bara på musklerna och mycket troligt så försvinner glöden till att tr äna allt för fort. LYCKA till igen!!

• Fru Wadell

5 kg ska det vara, inte kr

• Gyllenhammar
    Fru Wadell skrev 2009-01-07 22:30:27 följande:
    tror du måste äta lite mer än så där om du ska gå ner i vikt och må bra. du bör äta regelbundet och 6 ggr/dag för att förbränningen ska vara på topp hela tiden. Läs på lite ang GI mat som enligt mig funkat kanon i viktminksning komb. med träning och LYCKA till på din resa
    Tack för ditt svar.. Oj oj så många gånger?? Vad e det för mat man ska äta då??
  • Gyllenhammar
    Fru Wadell skrev 2009-01-07 22:32:15 följande:
    så jag tror defentítivt att du kan gå ner 5 kr/månad med RÄTT mat, inte lite, och motion. Men du, låt kroppen vila och återhämta sig oxå annars bränner du bara på musklerna och mycket troligt så försvinner glöden till att tr äna allt för fort. LYCKA till igen!!
    Tykker det e så svårt att veta vad bra mat e... Jag älskar juh husmanskost jag. Grytor köttbullar å sås å sånt där hehe...
    Men tror du inte mitt sett funkar???
    Jag äter juh, fast inte så mykket...
    Försökte med Noka, samma sak son Nutrilett. Men det skiten gick juh inte å dricka *blä*
  • Fru Wadell
    Gyllenhammar skrev 2009-01-07 22:33:29 följande:
    Tack för ditt svar.. Oj oj så många gånger?? Vad e det för mat man ska äta då??
    kött, fisk, fågerl...proteiner med rätt fett. Riktgt fett, inte lightfett. Läs på produkten och leta kolhydrater. Lite kolhydrater ska det vara. Under 5 gram på filen/yoghurten. Sockret gömmer sig där du minst anar. och självklart sallad till Men läs själv ang detta Paulun är väl förespråkare, hur han nu stavar sitt namn. Ja 6 ggr/dag ska du äta. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål. Ett mellanmål kan vara en frukt, en GI-macka med ost och grönsaker, nötter ja, det finns massor av gott!! Viktigt att hålla blodsockret på lagom nivå och då hålls förbränningen på topp. Glöm inte att ta en banan efter träningen för snsbb återhämtning av musklerna.
  • Gyllenhammar
    Fru Wadell skrev 2009-01-07 22:32:15 följande:

Oj 5 kg det var mykket Det e juh bra

Mitt mål e att gå ner 18 kg tills juli haha...

Jag kör juh inte så länge kör 3 km på min krosstrainer ca 7-10 min sen e jag dör haha.. Aj aj vad det bränner i benen.. Å svetten rinner.. Sen kör jag 10x3 armhävningar (på knä) Sen situps 10x3 å med min magmaskin ca 5 min.

• Fru Wadell
    Gyllenhammar skrev 2009-01-07 22:35:45 följande:
    Tykker det e så svårt att veta vad bra mat e... Jag älskar juh husmanskost jag. Grytor köttbullar å sås å sånt där hehe...Men tror du inte mitt sett funkar???Jag äter juh, fast inte så mykket...Försökte med Noka, samma sak son Nutrilett. Men det skiten gick juh inte å dricka *blä*
    nej det funkar inte, eller jo snabbt och kortsiktigt men sen går man oftast upp igen. Bättre träna och äta rätt. Ja använd dina grytor men skippa potatisen och pastan till utan kör på gränsaker. Sås går utmärkt men om du gör den själv kolla det du anv och dess kolhydratsinnehåll. Ja det är svårt att komma på vad och hur man ska äta. Tror boken GI-koll tar upp det mesta och har även måltidsförslag
  • Gyllenhammar
    Fru Wadell skrev 2009-01-07 22:37:59 följande:
    kött, fisk, fågerl...proteiner med rätt fett. Riktgt fett, inte lightfett. Läs på produkten och leta kolhydrater. Lite kolhydrater ska det vara. Under 5 gram på filen/yoghurten. Sockret gömmer sig där du minst anar. och självklart sallad till Men läs själv ang detta Paulun är väl förespråkare, hur han nu stavar sitt namn. Ja 6 ggr/dag ska du äta. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål. Ett mellanmål kan vara en frukt, en GI-macka med ost och grönsaker, nötter ja, det finns massor av gott!! Viktigt att hålla blodsockret på lagom nivå och då hålls förbränningen på topp. Glöm inte att ta en banan efter träningen för snsbb återhämtning av musklerna.

Okej då ska jag hålla koll på detta..

Men då äter jag typ 5-6 ggr om dagen.. Äter frukt hela dagen, blir kanske 4 äpplen å 1-2 bananer om dagen.. Å massa morötter.

• Fru Wadell
    Gyllenhammar skrev 2009-01-07 22:38:09 följande:
    Oj 5 kg det var mykket Det e juh bra Mitt mål e att gå ner 18 kg tills juli haha... Jag kör juh inte så länge kör 3 km på min krosstrainer ca 7-10 min sen e jag dör haha.. Aj aj vad det bränner i benen.. Å svetten rinner.. Sen kör jag 10x3 armhävningar (på knä) Sen situps 10x3 å med min magmaskin ca 5 min.
    låter kanon det, snart kommer du att orka längre eftersom kroppen ganska snabbt bygger upp sig men glöm inte vila tjejen
  • Fru Wadell
    Gyllenhammar skrev 2009-01-07 22:40:48 följande:
    Okej då ska jag hålla koll på detta.. Men då äter jag typ 5-6 ggr om dagen.. Äter frukt hela dagen, blir kanske 4 äpplen å 1-2 bananer om dagen.. Å massa morötter.
     har glömt hur det var med de olika frukterna, vissa är bättre än andra pga fruksockret. Banan definitivt bar EFTER träningen iaf

lycka till, nu blir det sängen för mig
  • Gyllenhammar
    Fru Wadell skrev 2009-01-07 22:40:27 följande:
    nej det funkar inte, eller jo snabbt och kortsiktigt men sen går man oftast upp igen. Bättre träna och äta rätt. Ja använd dina grytor men skippa potatisen och pastan till utan kör på gränsaker. Sås går utmärkt men om du gör den själv kolla det du anv och dess kolhydratsinnehåll. Ja det är svårt att komma på vad och hur man ska äta. Tror boken GI-koll tar upp det mesta och har även måltidsförslag
    Var tjock när jag var ung. (87 kg) Å slutade äta. Levde på 3 knäckebröd om dagen å 2 skålar yoghurt. Gick ner 30 kg på mindre en 6 månader. Å behöllvikten. Men gick upp 30 kg när jag väntade min son. Å har 18 kvar. Så tror att det skulle funka på mig igen..
  • AnBa

Jag har gått ner 15 kg på samma tid som du har framför dig. Jag åt ofta men lite enligt tallriksmodellen och ja ibland blev det pizza men jag åt bara en halv. Jag skaffade en liten bok som jag skrev ner allt i, vägde in mig på måndagmorgon,skrev vad jag åt under dagen och hur mycket jag motionerade.Tex. 60 min arobics 20 min promenad(då jag gick till o från träning). tränade gjorde jag två gånger i veckan och promenerade 2 ggr/v a´60 min. Och naturligtvis åt jag lite extra gott på lördagen och åt sånt jag var sugen på..:) Jag är en sockergris kan det tilläggas:)... Jag gick ner 0,5-1,5 kg i veckan beroende på hur väl jag skötte mig... Nu har jag hållt min vikt i 8 månader och mina nya matvanor sitter i ryggmärgen..

Hoppas du fick några tips och det viktiga är att du inte ger upp för då kommer du klara det! Lycka till!

• Gyllenhammar
    AnBa skrev 2009-01-08 11:54:43 följande:
    Jag har gått ner 15 kg på samma tid som du har framför dig. Jag åt ofta men lite enligt tallriksmodellen och ja ibland blev det pizza men jag åt bara en halv. Jag skaffade en liten bok som jag skrev ner allt i, vägde in mig på måndagmorgon,skrev vad jag åt under dagen och hur mycket jag motionerade.Tex. 60 min arobics 20 min promenad(då jag gick till o från träning). tränade gjorde jag två gånger i veckan och promenerade 2 ggr/v a´60 min. Och naturligtvis åt jag lite extra gott på lördagen och åt sånt jag var sugen på..:) Jag är en sockergris kan det tilläggas:)... Jag gick ner 0,5-1,5 kg i veckan beroende på hur väl jag skötte mig... Nu har jag hållt min vikt i 8 månader och mina nya matvanor sitter i ryggmärgen..Hoppas du fick några tips och det viktiga är att du inte ger upp för då kommer du klara det! Lycka till!
    Tack för ditt svar... Å grattis till alla kilon du gått ner
    Jag äter me lite, å tränar varje dag. Inte så länge men det kommer... Tack så mykket
  • Gyllenhammar
    *puffar lite till*
    Någon???
Svar på tråden Hjälp!!! Hur mykket kan jag gå ner me min crosstrainer?