• Adamama

Narnia - hjälp med citat tack!

Hej!

Ni Narnia-kännare. Hjälp mig med ett citat. Jag har för mig att den som hittar landet i garderoben utbrister till de andra något i stil med: "there's a world in my closet/wardrobe".

Stämmer det? Vem är det som säger det och hur är den exakta lydelsen? Jag hade velat ha det på engelska. Kan någon hjälpa mig?!

(tänkte skriva det på sonens garderobsgolv. Lite udda, jag vet, men det kommer bli förskräckligt snyggt! )

• Svar på tråden Narnia - hjälp med citat tack!
  • zegra

Den första att hitta narnia var edmund men han förnekade i början så det borde ha varit Lucy som skulle ha kunnat säga nått sånt. Känner inte igen det dock, garderoben var ju inte deras heller...

• inoka
    Svar på #1
    zegra skrev 2009-01-07 23:02:14 följande:
    Den första att hitta narnia var edmund men han förnekade i början så det borde ha varit Lucy som skulle ha kunnat säga nått sånt. Känner inte igen det dock, garderoben var ju inte deras heller...
    Nä det var väl lucy som hitta det och sa det till edmund som oxå fann landet men förneka sen att lucy hade rätt?! Eller?!
  • Adamama

Jo, men vad sa Lucy? När hon berättade för de andra? Det enda jag kan hitta på nätet är diskussionen efteråt huruvida det stämmer vad Lucy sagt.

• Adamama

Nu hittade jag det. "Narnia! It's all in the wardrobe, like I told you!"

Så får det bli. Tack för hjälpen.

Svar på tråden Narnia - hjälp med citat tack!