• Jumjum84

Torr hud

Hej!

Min hud har blivit oerhört torr de senaste veckorna. Jag är nu i vecka 32 och min bm visste inget om vad det kunde vara. Jag är torr på rygg, armar o ben.. Men inte alls på magen. Jag är så torr så det sticker i huden om jag inte smörjer in mig direkt när jag duschat.. och det sticker när jag smörjt in mig också.. säkert för att jag är så torr.. Inte alls klåda utan det sticker verkligen. Har försökt med olika hudkrämer men inget verkar hjälpa. Jag har till och med försökt med att smörja in mig med matolja men det var en av de värsta upplevelser jag varit med om. Herrejisses vad det kliade och stacks!! Jag var tvungen att duscha igen så att det skulle sluta. Så fruktansvärt obehagligt! Och huden blev inte mindre torr heller.

Någon som varit med om detta som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Torr hud
  • MysTic PrincesS

Testa barnolja på blöt hud, jag håller på med det nu, o det verkar funka.. inte så torr o stickig i huden längre

♥ Ljuset i mitt liv är mina underbara söner ♥
  • Jumjum84

Det ska jag absolut prova! Tack! börjar bli desperat! Så när jag duschat klart innan jag torkar mig eller??

• MysTic PrincesS

Japp, står så på flaskan, smörj in din fuktiga hud och klapptorka sen, inte gnida

Hoppas det hjälper dig med

♥ Ljuset i mitt liv är mina underbara söner ♥
  • Lovisa L

Jag brukar ta ett bad/dusch med rapsolja, dvs jag smörjer mig med det i vattnet. Jag tror att precis som med barnoljan så måste man tillföra vatten när man ska få in olja i huden. När jag badat klart och torkat mig så smörjer jag mig med hudkräm på de ställen som är extra torra.

Jag har aldrig någonsin haft problem med torr hud som nu (sen v 30 ungefär), inte ens under förra graviditeten. Hoppas att det går över sen!

Det är svårt att hitta en bra lotion/hudkräm som verkligen ger effekt. HAr provat LDB och nivea men de fungerar inte så bra på extremt torr hud. Någon med tips på en riktigt bra salva?

• muffinzen

Body Lotion från www.dermanord.se

kostar lite mer men är så bra. jag har själv väldigt torr hy och eksem till och från och den funkar jättebra.

//Alexandra

• Jumjum84

Fick tipset om HTH (Hjälper Torr Hud) Original från en vän och det funkade på armarna i alla fall! Jag var inne o köpte en flaska igår o testade på armarna igår kväll. ska testa på resten av min torra fnasiga kropp senare idag. Funderade på om det kunde vara att jag duschar för ofta men nee...Hoppas det funkar med HTH. Den absorberades i kroppen fort och var lätt att smöra in. Sved en stund men det är väl antagligen för att jag var så torr. Ska köpa barnolja om detta inte funkar

• Jumjum84

Lovisa L: Jag har också provat LdB... Creme rich som till o med är till för torr hud. Den gav inget som helst resultat.VAr bra för stunden men en timme senare var jag lika torr igen..

• Marge75

ACOs feta hudkräm på apoteket kan också funka! Och smörj ofta, lite oftare än vad det känns som att det behövs, nu när det är så kallt ute kanske även en gång mitt på dagen.

• MissAlex

Har du provat fenuril? Funkar för mig om jag smörjer 2-3 gånger dag.

• gustafssons

Jag är oxå såå torr!!
    Barnoljan kliade på mig så jag kör med weledas havandeskapsolja ca 200kr på hälsobutik och mandel olja från apoteket ca 40 kr.. fungerar jättebra!
    å boddy butter från boddy shop.

• Vroooooom

Jag har väldigt torr hud och andra hudbesvär och är tvungen att smörja mig efter varje dusch. Den kräm som varit bäst på min hud är Propyless från apoteket.

Cheer up, the worst is yet to come
  • laban86

canoderm från apoteket är min räddning!

Svar på tråden Torr hud