• strumpan77

Vad drömmer bebisar om?

När min son som är 5 månader sover så börjar han gråta ibland i sömnen. Har också hänt att han skrattar i sömnen så jag undrar om nån vet vad bebisarna drömmer om?

• Svar på tråden Vad drömmer bebisar om?
  • Helene OSV

Jag gissar att Valter drömmer om tuttar, roliga leksaker och tokiga syrror.

• sjuttiosexan

Det har jag också funderat på ;)

• strumpan77

Men gråter era barn nångång i sömnen? Vill ju inte att han ska ha mardrömmar. Idag kanske han drömmde om sprutan han fick på BVC. Han grät jättemycket i sömnen.

• Kya

det är inte ens bevisat att barn drömmer, det finns många forskare som inte tror att barn drömmer... dumheter tycker jag, barn är små människor, som måste bearbeta intryck precis som vi stora människor

27/10-08 föddes vår älskade Filip
  • Schnooglewookiemush
    strumpan77 skrev 2009-01-08 00:30:34 följande:
    Men gråter era barn nångång i sömnen? Vill ju inte att han ska ha mardrömmar. Idag kanske han drömmde om sprutan han fick på BVC. Han grät jättemycket i sömnen.
    Alla barn drömmer mardrömmar, och alla vuxna drömmer mardrömmar. Det finns inget att göra åt det, och det behöver inte vara något negativt.

Drömmar är till för att bearbeta det som hänt den senaste tiden.

Min son brukar gråta ibland i sömnen, men slutar på en gång om han blir struken lite på ryggen.
  • LindaSundberg

Två gånger har han börjat gråta i sömnen och varit otröstlig för att efter en stund somna igen. Mardrömmar fick vi höra men vi lyssnade inte på det och tur var väl det för det var öroninflammation han hade. Likadant med en bekants barn öroninflammation varje gång han gråtit i sömnen.

• Helene OSV

Jo, ibland kan de ligga och sova helt lugnt och sen panikgråta i fem sekunder och sen sova lugnt igen! Helt psyko!
    Oftast varar det inte längre än då.
    Sigrid (3 år) däremot brukar ha nattskräck ibland och det är INTE kul! Då "vaknar" hon och är verkligen helt hysteriskt livrädd i säkert en halvtimme innan hon lugnar sig och kan somna ordentligt igen.
  • sjuttiosexan

Ja lillhjärtat gråter i sömnen ibland och då skär det i mitt hjärta :( Mycket mysigare när han skrattar :) Och smackar :)
  • strumpan77

Ja, visst är det hemskt när dom gråter. Jag började nästan gråta själv idag.

• sjuttiosexan

strumpan77 skrev 2009-01-08 00:36:47 följande:

Ja, visst är det hemskt när dom gråter. Jag började nästan gråta själv idag.
    Det gör jag med ;)
  • Mammsing

Men drömmer 2 månader bebisar också? Glad

Svar på tråden Vad drömmer bebisar om?