• Skogshallon

MAM-nappflaska och storlek på nappen?

Har DrBrowns-flaskor till dottern och där finns det ju storlek 1 till flasknappen. Har nu köpt MAM-flaskor till kommande småsyskonet och då får man ju med nappar med storlek 2. Är det alltså den minsta storleken?  

• Svar på tråden MAM-nappflaska och storlek på nappen?
  • Skogshallon

Okej, då får jag försöka leta noggrannare i affären då. Tycker bara jag har sett från storlek 2 och uppåt och jag hade velat ha storlek 1 från första början.
    Det är nappar till flaskan som tar bort luftbubblor som jag letar efter, förmodar att det finns flera modeller på MAM-flaskorna...

• Laire

Jo det finns två varianter, men den som inte reducerar luften är från halvåret ungefär (men sonen kunde aldrig dricka ersättning ur dem). Men MAM har funkat super för oss, vi hade inte så stora problem med luft i magen utan mer kräkproblem och de reducerades rejält med MAM.

Så var det skönt att kunna maskindiska allt!

Produktsida: http://www.bambino-mam.se/bambinomam/show.php?id=31868 Det kan ju vara så att matbutikerna inte tar in den minsta nappen eftersom de ofta vänder sig till lite äldre, men bebisbutikerna borde ha?

• passau

vi har använt avents 1-2-3 napp hela tiden till våra mam-flaskor... dottern tar inget annat heller ifs*L*

• Nella78

Babyland säljer nappar till MAM flaskor.

Svar på tråden MAM-nappflaska och storlek på nappen?