• SunnyBunny

Reborn

Såg en dokumentär om dessa bebisliknande dockor som vuxna kvinnor köper och går omkring med i barnvagn. Nu undrar jag vad ni tycker om det?

Jag själv mår lite dåligt av och se dem, vet inte riktigt varför. Kanske är det för dem är så lika riktiga bebisar men inte rör på sig.

Tydligen kan man oxå köpa till en andningsmaskin till dem.

Män har ju sina radiostyrda bilar,flygplan och motorcyklar. Så varför ska inte vuxna kvinnor kunna gå omkring med bebis liknande dockor i barnvagn?

Varför blir man så illa berörd, i alla fall jag?

• Svar på tråden Reborn
  • Stor mamma

kan man se den online någonstans.

• Warspirit

Mja, jag vill inte vara så elak som att kräkas över vuxna människor som springer runt med dockor i barnvagn, men jag såg en bit utav dokumentären där det var en som sålde sådana dockor. Jag personligen mådde faktiskt illa då dockorna var väldigt lika riktiga bebisar, men de såg uppstoppade ut - döda! Nej, usch. Jag skulle inte vilja se sådant mer. Men jag tänker inte fördöma någon bara för att de vill gå runt med en dockvagn på stan, det är ju fritt upp till var och en.

• SunnyBunny

Ja, det va just den känslan även jag fick, att dem va döda. Tror det va därför jag mådde så dåligt av det.

Warspirit skrev 2009-01-08 11:11:01 följande:
    Mja, jag vill inte vara så elak som att kräkas över vuxna människor som springer runt med dockor i barnvagn, men jag såg en bit utav dokumentären där det var en som sålde sådana dockor. Jag personligen mådde faktiskt illa då dockorna var väldigt lika riktiga bebisar, men de såg uppstoppade ut - döda! Nej, usch. Jag skulle inte vilja se sådant mer. Men jag tänker inte fördöma någon bara för att de vill gå runt med en dockvagn på stan, det är ju fritt upp till var och en.
  • morzan4

Sponant så tycker jag att det är sjukt. Såg programmet och mådde dåligt över att se dessa vuxna, ibland tom gamla, kvinnor som levde ut sina drömmar om småbarn med dessa dockor. Men nog är de söta, skulle tro att min lilltjej som är 3 år skulle gilla att ha en sådan som docka.

• trebarsmamma

finns det ingen här i sverige som gör dessa dockor, skulle vilja ha en sån till min dotter, ha en som va lik henne när hon föddes, jag tycker att dom är söta, jag skullelätt köpa en sån om dom va lite billigare

Svar på tråden Reborn