Våffeljärns-helvete!!!
Våfflor är gott!
Men hur i helvete ska man göra rent järnet??? Ström och vatten funkar ju inte!!!
AAAHHHHHH!!! *sliter mitt hår*
beta.familjeliv.se/Hem/lovan/galleri.php
Bild hittad på mj.barczyk.se/blog/tag/mickey
Våfflor är gott!
Men hur i helvete ska man göra rent järnet??? Ström och vatten funkar ju inte!!!
AAAHHHHHH!!! *sliter mitt hår*
beta.familjeliv.se/Hem/lovan/galleri.php
Bild hittad på mj.barczyk.se/blog/tag/mickey
Äh, jag slänger alltid ner hela skiten i vasken och diskar med hett vatten. Funkar prima, än har varken jag eller våffeljärnet dött!
Tja, nääe.. det är ju inte så att sladden är i väggen eller att det bara sprutar ström ur järnet... är den av så är den ju av, och man MÅSTE Ju kunna diska den...
Jag tvättar med yes..Fick för mig att tvätta med jif en gång...GÖR INTE DET ![]()
det tog några gånger med våffelstekande att få bort det lagret som kom in på stekytan...skulle ju bara tvätta den utanpå...Våffelsmet sitter rätt så hårdt fast på jifrester
det blir ju lite så pulvriserat, speciellt när man inte kan skälja det bort, bara tvätta bort...(jag gör inte som sisu
)
Det var inte direkt jifrester, bara en beläggning....
Jag drar ut sladden och torkat av med en trasa med lite iskmedel på och sen sköljer jag lite...inga rester på mitt våffeljärn
Brukar bara torka av med papper, fungerar utmärkt.
Lovan skrev 2009-01-08 11:47:19 följande:
Vadå diska-man torkar noga med papper-klart.
Har aldrig haft problem med det.
Men är inte järnet teflonbehandlat?.
Jo, själva järnet är ju det. Men i alla fall i vår familj brukar vi oftast ha på för mycket, och så rinner det över när det börjar jäsa. Att man aldrig lär sig! Men men... ![]()
HAHA!
Nu har jag tvättat våffeljärnet, smörgåsjä'rnet, och elvispen...Vad jag är duktig
Använde yes och ajax. Det blev fint iallafall...Men min sambo började, och istället för att borsta bort smulorna som var kvar i våffeljärnet så geggade han ner allt, så det var jobbigt att få bort..