• Quefa

Gravid och propavan

Jag har sedan en tid haft svårt att sova och därför tar 1-2 propavan på kvällen för att kunna sova lite grann. Det jag undrar är om det farligt för mitt barn är i v26 och om det finns andra med erfarenhet av denna medicin

• Svar på tråden Gravid och propavan
  • Anonym

Har du fått det utskrivet av läkare som vet att du är gravid?
    Jag hade jättesvårt att sova i början av grav och fick då äta zolpidem som jag hade sen innan men läkaren sa att jag måste byta till propavan senare i grav om jag behövde fortsätta. Tydligen är propavan bättre och påverkar bebisen mindre längre fram i grav.

• ninanina18

Jag är själv gravid i 24 veckan och äter propavan.
    Propavan är A-klassat vilket innebär att det finns mer än 20 års erfarenhet (försök, studier) på att det är ofarligt för din lilla böna! A-klass är den högsta, säkraste klassificering som finns.
    Man ska självklart undvika alla former av piller så gott det går när man är gravid, men det är också HIMLA viktigt att du får sova! Så ät du dina propavan med gott samvete och sov gott!

• Anonym

Åt propavan hela min förra graviditet, inga problem. Är gravid igen och måste tyvärr ta propavan nu också. Men skall inte vara ngn fara för fostret!

• Quefa

Tack så mycket för alla råd, min läkare vet om att jag är gravid. Men man oroar sig ju ändå. Om jag kunde sova så skulle jag ju inte ta dem. Skönt att höra att jag inte är ensam om att ta dem.

Svar på tråden Gravid och propavan