• lillie

tillbehör till omelett

Hur brukar ni äta er omelett? Någon som har tips på goda tillbehör man kan göra, antingen att ha i omeletten eller att äta vid sidan av?

• Svar på tråden tillbehör till omelett
  • Chantelle

beror på vad man tycker om .. skinka och champinjoner
    korv med lite paprika ..+ lite ost bitar

• Chantelle

jag brukar ha lite sallad .gurka och tomater + lite keso vid sidan om

• Tjohalia

jag brukar göra det rätt enkelt, men hackad skinka och lite riven ost...

men den godaste omelett jag vet är en min mamma brukar göra i ugnen (vanlig utan tillbehör) sen häller hon över en svampstuvning, helst ska det vara murklor men champinjoner går bra det med...

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Janna86

Gjorde omelett igår å då hade jag i; bacon, ost å ärter/majs/paprika! Mumma!! sen hade de inte varit fel me lite stekt potatis till =)

• lillie

tack tack. ska prova lite och se vad som blir bra då. Nån som har provat med stark korv typ chorizo?

• Lincon

Jag brukar ta det som finns, man kan ha i princip vad som helst i/på omelett Rester av kött/kyckling/lax/korv/salami/hård ost/mögelostar och i grönsaksväg är det bara att ta vad som finns i kylen Potatis, råstekt eller kokt, eller äter du mer GI-vänlig mat är det jättegott med ostomelett! Brukade äta det till frukost ibland när jag åt LCHF.

• Mia med 4 pojkar

Jag brukar göra en räkstuvning av spadet från räkorna och lite grädde. I med lite redning och avsluta med dill och räkorna-mums :)

• Nitlip

Jag brukar ha tomater, fetaost,små inlagda gurkor skivad eller hackad, hackad rödlök och/eller purjolök.

Svar på tråden tillbehör till omelett