tillbehör till omelett
Hur brukar ni äta er omelett? Någon som har tips på goda tillbehör man kan göra, antingen att ha i omeletten eller att äta vid sidan av?
Hur brukar ni äta er omelett? Någon som har tips på goda tillbehör man kan göra, antingen att ha i omeletten eller att äta vid sidan av?
beror på vad man tycker om .. skinka och champinjoner
korv med lite paprika ..+ lite ost bitar
några exempel ..
jag brukar ha lite sallad .gurka och tomater + lite keso vid sidan om
kokt potatis som blivit över, kryddgrönt, riven ost...
jag brukar göra det rätt enkelt, men hackad skinka och lite riven ost...
men den godaste omelett jag vet är en min mamma brukar göra i ugnen (vanlig utan tillbehör) sen häller hon över en svampstuvning, helst ska det vara murklor men champinjoner går bra det med...
Gjorde omelett igår å då hade jag i; bacon, ost å ärter/majs/paprika! Mumma!! sen hade de inte varit fel me lite stekt potatis till =)
tack tack. ska prova lite och se vad som blir bra då. Nån som har provat med stark korv typ chorizo?
japp blir mer smak ...
Jag brukar ta det som finns, man kan ha i princip vad som helst i/på omelett Rester av kött/kyckling/lax/korv/salami/hård ost/mögelostar och i grönsaksväg är det bara att ta vad som finns i kylen
Potatis, råstekt eller kokt, eller äter du mer GI-vänlig mat är det jättegott med ostomelett!
Brukade äta det till frukost ibland när jag åt LCHF.
Jag brukar göra en räkstuvning av spadet från räkorna och lite grädde. I med lite redning och avsluta med dill och räkorna-mums :)
Jag brukar ha tomater, fetaost,små inlagda gurkor skivad eller hackad, hackad rödlök och/eller purjolök.
åså kan man steka nån svamp till, paprika, persilja.