• emmeluttan

Antibiotika och gravid???! Farligt?

Hej jag fick en rejäl antibiotika kur igår pga förhöjt CRP (vita blodkroppar) har en rejäl förkylning, halsfluss och feber.. Jag ska äta 2tabletter 2 ggr om dagen i 10 dagar= 40 tabletter Kåvepenin!!!
    Är det någon som har erfarenhet av detta under graviditet?
    Jag är i vecka 16 nu.

• Svar på tråden Antibiotika och gravid???! Farligt?
  • Pysen

Sa du inte läkaren att du var gravid?

Om du sa det så är det INGEN fara!

• trebarnsförälder

jag har haft lunginflammation och en tarminfektion under samma graviditet och det kom inte ut ngn tablett utan helt normal bebbe.
    Måste man äta antibiotika vilket man måste ibland är det farligare att inte behandla det än att äta medicin.

Lycka till

• Nella78

Jag äter exakt den dosen och samma penicillin nu + Rinexin och Sinova... Mot bihåleinflammation.
    Ingen fara enligt min läkare och bm. Är i vecka 35. Kolla fass, där står också att det är ok att äta Kåvepenin som gravid. Du kan vara lugn!!

• Thursday

Alltså, så länge de vet om att man är gravid så ger de ju pencillin som inte är skadligt under graviditet. Har själv ätit en hästkur Kåvepenin under hösten och är inte ett dugg orolig.

• emmeluttan

Tack för era svar, jo jag sa att jag var gravid, men man vet ju inte allt kan ju variera från läkare till läkare =)

Jag håller också med om att bättre att äta så man blir frisk och då mår ju bebisen också bra ellerhur?!

Tack för era svar!!

• Thursday

Alltså, Kåvepenin är verkligen OK för gravida att äta. Jag hade borrelia, och då ska man egentligen ha annat pencillin men det kunde inte jag få utan jag fick Kåvepenin istället, just för att jag var gravid.

Svar på tråden Antibiotika och gravid???! Farligt?