Sunwing Resort Arguineguín
Någon som varit där? Är det bra?
Finns det inga markterasser? Hittar inte när jag letar på vings hemsida.
Någon som varit där? Är det bra?
Finns det inga markterasser? Hittar inte när jag letar på vings hemsida.
Kom hem därifrån igår!
Jättefint hotell, bra för barnfamiljer. Vi hade inte allinclusive, men åt mest på hotellet ändå. Härliga och barnvänliga pooler, trevlig personal, praktisk mataffär på hotellet. Det fanns en massa aktiviteter för små och större barn, vår son deltog dock ej, men det verkade bra.
Markterasser fanns inte, bara balkonger, några dock "nästan" i markplan, dessa var större än de andra balkongerna. Vi hade jättefin havsutsikt, vi bodde högst upp, vån 8.
Har du fler frågor svarar jag gärna!
Gela O skrev 2009-01-11 19:29:08 följande:
Vi hade en "Typ B med havsutsikt". Bara ett rum med pentry, men det räckte bra för oss, vi är två vuxna och ett barn (6 år).
Kan vara bra att välja rum som ligger långt ifrån utomhusscenen. Hotellet är som ett McD-M eller ett lite böjt T, havet vid "foten" och vägen på översidan. Scenen ligger till vänster om "mittskeppet", vi bodde till höger. De hade uppträdanden på kvällarna, inte så sent, men har man ljudkänsliga barn som har svårt att somna kan det nog vara störande att bo nära. Vi hörde i princip ingenting om vi stängde balkongdörren.
En pytteliten strand ligger precis bredvid hotellet, men vi badade mest i poolerna faktiskt. Går man en bit (in till stan eller bort till grannstaden) finns större stränder. Det är även gångavstånd till Anfi Beach, som är jättefin, med importerad ljus sand (övriga stränder har svart sand). Där finns även ett litet köpcentrum.
Det var inte så långt till "stan", strandpromenad hela vägen. Själva stan var väl inte så spännande, några affärer, ett antal restauranger. Det är rent och snyggt och inte slitet. Nere i hamnen ligger en bra fisk-restaurang, mycket prisvärd. Tror att det är några fiskare som driver den, fisken är pinfärsk och god!
Det är fullt möjligt att göra dagsutflykter på egen hand, bussar går utanför hotellet. Vi var iväg till Playa del Ingles och gick runt i ett shoppingcenter en eftermiddag. Sedan åkte vi till Puerto de Mogan en dag, söt liten hamnstad, Kanarieöarnas Venedig, strosade runt, tittade på båtar och fiskar, käkade glass. Tog båt därifrån sedan tillbaka till Arguineguin.
Det var en riktigt lugn och skön semester, ligga och slappa vid poolen och titta på sonen som badade. Det är flera olika pooler, med olika djup. Det finns en liten plaskpool (någon decimerer djup) med "tak" som skugga för de minsta, poolen sonen höll till i var som djupast 80 cm, sedan var det en på ca 1,5 meter (där det var vattengymnastik en gång om dagen) och en som var nästan två meter djup. Småbarnspoolerna är väl åtskillda från de djupare, så det var ingen risk att småttingarna skulle komma fel. Gott om solstolar och parasoll, poolhanddukar ingår!
Åker gärna tillbaka!
Tack för ditt svar. Orkar du med en fråga till ?
Har kollat lite på enrumslägenheterna, är det någon skiljevägg/skjutdörrar mellan dubbelsängen och köket/vardagsrummet?
En rummarna är ju billigare än tvårummarna, men vi vill nog ändå ha lite avskiljt från där barnen sover.
Fråga på du! Klarar hur många som helst!
De är ganska små, enrummarna. Har ni fler än ett barn blir det nog väldigt trångt...
Ingen skiljevägg, inget vardagsrum. Det får i princip bara plats en dubbelsäng och en extrasäng, finns inget bord eller stolar (finns på balkongen). Köket är bara ett skåp i rummet, med diskho, två plattor och en liten bänksnutt där det precis får plats en brödrost, en kaffebryggare och en vattenkokare. Micron sitter i ett skåp på vägen ovanför. Litet kylskåp finns också.
Har för mig att man kunde titta på planlösningen för de olika lägenhetstyperna på vings hemsida?
Ok, då kanske vi måste ha en tvårummare iaf då. Vi har två barn.
Jo, jag har sett ritningarna på ving´s hemsida. Tänkte bara att det kunde vara bra att höra från någon som sett dom live
Vi var där i feb förra året. Jättefin 2-rumslgh havsutsikt och utsikt ned mot showen = bra att kunna sitta på balkongen och njuta av showen när barnen sov.Fin pool, lite kall, men är uppvärmd. Byn var lite tråkig, hittade inga riktigt bra restauranger. Vill man till en bra strand är det bra med hyrbil.
Vi gifte oss där! Kanongod mat, underbar pool - man behöver ingen strand! !% minuters gångväg (fin) in till staden liten men charmig. Vi bodde i ett penthouse. rekomenderas om man vill fixa lite mat själv och om man vil ha utrymme.
Bra aktiviteter för barn. Rent och fräscht!
Varma rekomendationer!
tycker det är bra å barnvänligt, men mysfaktor är 0 mer en bullrig extremt tråkig å kal matsal mm... men visst kunde jag tänka mig att bo där om priset var lite lägre tycker helt enkelt inte det är värt priset, väljer hellre isåfall ett "vanligt" bättre hotell för billigare pris.
(men det är klart åker man bara en vecka så blir förmodlingen inte prisskillnaden heller sååå stor)
Har man tid att hålla koll på nätet sker det ju rabatteringar ibland, särskilt nära inpå avresan. Är man lite flexibel och kan tänka sig flera olika hotell brukar det gå att få en rabatt.
säger bara!!!! det allra bästa hotellet jag varit på någonsin!!
Ni lär inte bli besvikna Jag Lovar!
säger bara!!!! det allra bästa hotellet jag varit på någonsin!!
Ni lär inte bli besvikna Jag Lovar!
Åh det låter ju bra, har precis varit och bokat 1 vecka i sept
Hej!
Jag blandar mig glatt in i tråden om jag får!
Kan man köpa barnmat och blöjor på hotellet? Var det samma märken som finns här hemma?
Hur varmt hade ni det? Behöver man varma kläder till kvällen?
Tack
Har dålig koll på barnmat och blöjor, vår kille är sex år. Men med tanke på att de hade abbas fiskbullar och felix köttfärssås så verkar det ganska troligt att det finns.
Nu när vi var där, i början av januari, behövde man definitivt ha varma kläder till kvällen (kofta och långbyxor). Det var som en vanlig svensk sommar och det är ju inte ofta man sitter ute barärmad och i kjol då...
Jaylin skrev 2009-01-26 13:17:34 följande:
Tack för svaren
Smart idé att lägga blöjor i vagnen - det ska jag tänka på!