• kaosmaskinen

Ensam ung kvinna söker...resa. Hurghada el Sharm?

Hej folk!

Nu är jag trött på det gråa och kalla. Vill bort. Kikar på sista minuten och det som finns tillgängligt i helgen är typ Gran Canaria o Egypten. Någon som kan egypten? Är det kyligt så här års, eller funkar det att ligga och sola? Vilket av resmålen är bäst för en ung dam som bara vill koppla av, läsa, äta lite gott och bada?
    Alla tips välkomna.

• Svar på tråden Ensam ung kvinna söker...resa. Hurghada el Sharm?
  • Gremlin666

Kan inte egypten mer än att typ alla blir magsjuka.
    Jag var där med ett gäng och inte en enda klarade sig och det var ingen liten magsjuka...
    Vi var beredda och förvarnade, hade våtservetter som vi använde frekvent och var noga med hygien öht men det gick uppenbarligen inte att undvika.

Så mitt tips, chansa inte såvida du inte har en riktigt tuff mage.
    Som jag trodde att jag hade men fick bevisat att så var inte fallet

• kaosmaskinen

min mage har varit med om en del...alcogel är en bra uppfinning annars. Alltså egentligen lockar inte egypten, men det verkar inte finnas så himla mycket att välja på. Har du några tips?

• kaosmaskinen

Och förstås, vart var du och vad tyckte du om stället i övrigt?

• FrökenLagom

Jag älskade Egypten, har varit där flertalet gånger och aldrig blivit magsjuk.
    Underbart land som jag rekomenderar varmt.

• kaosmaskinen

Vilken tid på året har du varit där? Och på vilka ställen? Vad var bra/dåligt?

FrökenLagom skrev 2009-01-08 15:38:58 följande:
    Jag älskade Egypten, har varit där flertalet gånger och aldrig blivit magsjuk. Underbart land som jag rekomenderar varmt.
  • smultronhesten

Vill bara höja ett varningens finger till dig TS, om du funderar på att resa ensam till Egypten.
    Resmålet i sig är UNDERBART, speciellt om du dyker eller fridyker. Naturen är vacker och det finns, som alla vet, oändligt med kultur att upptäcka. Maten är ingen speciell höjdare, tyvärr.
    Saken med just Hurghada, som jag och sambon reste till, var att jag konstant blev stött på och flörtad med. Vissa män kunde bli väldigt irriterade om jag inte svarade på deras anspelningsrop, även om jag gick bredvid min pojkvän.

• Kaprifolen

Skulle inte åka till Egypten ensam tjej. Det var jobbigt nog MED MAN som smultronhesten säger.

Åk till Thailand eller liknande i stället. Det är mitt tips.

• kaosmaskinen

jo, till thailand har jag varit själv förr, där får man vara i fred. Men det finns tyvärr inga resor dit. Reguljärt kostar det 10000...kan bara åka nu till helgen, och bara vara borta 1 v, Thailand är lite långt för det kan jag känna, särskilt om det inte är nn-stop och restiderna hamnar på minst 16 h. Gran Canaria då. Eller indien kanske.

Kaprifolen skrev 2009-01-08 16:07:01 följande:
    Skulle inte åka till Egypten ensam tjej. Det var jobbigt nog MED MAN som smultronhesten säger. Åk till Thailand eller liknande i stället. Det är mitt tips.
  • Kaprifolen

Ja, nej för en vecka går ju Thailand bort... Har aldrig varit på Gran Canaria så kan tyvärr inte hjälpa dig där. Hade jag valt och bara varit ute efter lite värme hade jag satsat på att prova Gran Canaria. Av de alternativen.

• kaosmaskinen

kollade just hur varmt det var, det är 18 grader på gran canaria. Har dock hittat en resa till Phuket/Khao Lak för 5000 på lördag kväll. Däremot hittar jag inte restiden. Är det direktflyg blir det nog dit i allafall.

Kaprifolen skrev 2009-01-08 16:25:58 följande:
    Ja, nej för en vecka går ju Thailand bort... Har aldrig varit på Gran Canaria så kan tyvärr inte hjälpa dig där. Hade jag valt och bara varit ute efter lite värme hade jag satsat på att prova Gran Canaria. Av de alternativen.
  • lilaOrkidee

Har varit i både indien o hugarda. Kan verkligen rekomendera båda två. Men själv till Hugarda skulle jag inte åka. männen är väldigt på trängade. oo försäljarna blir lätt otrevliga.fast jag gick men min man som är arabisktalade.I så fall får du nog mest hålla till på hotelll området. jag skulle inte våga gå ut själv på gatorna. I indien är folket mycket vänligare. Det kan jag verkligen rekomendera. finns mycket försäljare där oxå på stranden. men de är ändå vänliga o kan förstå ett nej. Försäljarna på stranden va hur gulliga som helst. satte sig o prata med än, blir som kompisar.

• lilaOrkidee

kaosmaskinen skrev 2009-01-08 18:14:33 följande:

Ha! Det blev 9 dagar här: www.andamania.comför 7000kr! Shit vad skönt det ska bli!
    oo vad härligt det såg ut. vart hittade du flygstolen. jag är sugen på thailand.
  • kaosmaskinen

gostay.se

Endast stol för en pers kostade strax under 5000, helt ok tycker jag.

lilaOrkidee skrev 2009-01-08 18:22:59 följande:
    oo vad härligt det såg ut. vart hittade du flygstolen. jag är sugen på thailand.
  • Kaprifolen

Ha! Det blev 9 dagar här: www.andamania.comför 7000kr! Shit vad skönt det ska bli!
    Gött!! Ha en trevlig resa! :)
Svar på tråden Ensam ung kvinna söker...resa. Hurghada el Sharm?