• Mosaik

hur vinkar ditt barn?

hej, min lilla på 8 månader har idag lärt sig att vinka på kommando.  Men hon vinkar med hela armen liksom, räknas det? eller ja kallar man det för vinka?

Hur började erat barn att vinka, på vilket sätt alltså?. Men hela handen eller bara med spretiga fingrar¨, ihopsatta fingrar eller med hela armen? och vilken ålder på de olika vinkstilarna?

//nyfiken

*stolt mamma*
  • Svar på tråden hur vinkar ditt barn?
  • Åzzy

min kille är 7 månader & vinkar med hela armen han också!

• vildvin

Alicia vinkar med hela armen också.

• lotusblomman66

Min son på 10 månder har precis börjat vinka med hela armen han också. Såklart att det räknas =)

• Mar79ia

Oscar är snart 10mån och han vinkar med bara händerna och det är både med spretiga fingrar, eller med tummen vikt in mot handflatan och det är både vinkningar emot sig och ifrån sig. Ibland kommer det några "drottning"vinkningar också... sådär när man vrider på hela handen åt sidorna.

• Glendita

min dotter vinkar med hela båda armarna...

• Mosaik

hihi okej men det värkar ju vara det vanligaste då.. de har väl inte så snygg finmotorik i denna åldern

*stolt mamma*
  • molly 81

Ellen vinkar genom att öppna och stänga sin hand! Hon är åtta månader.

Men hon vinkade med hela armen när hon var sju månader, men vi fattade inte det haha..

• Zinone

Ibland vinkar han (8 mån gammal) med hela armen och ibland vinkar han med handen. Roligast är att han har börjat vinka till sig själv varje gång han ser sig i spegeln, eller när någon står i hallen, typ hej då!

Svar på tråden hur vinkar ditt barn?