• malibos

Ta bort nagellacket utan aceton eller remover? Hjälp!

Hjälp!

Här står jag med flagnande nagellack, urfult! Försöker skrapa bort med hjälp av naglarna, men det fungerar inge vidare, ser bara värre ut! Har även provat att pensla på nytt lack och torka av med en bomullstuss innan det torkar, men det fungerar inte heller Finns det något husmorsknep för att ta bort nagellack? Har varken remover/nagellackborttagningsmedel eller aceton hemma.

• Svar på tråden Ta bort nagellacket utan aceton eller remover? Hjälp!
  • Tjiklex

Fila naglarna kanske?
    Alltså med en såndär fil som man filar ovanpå naglarna med, inte kanterna.

Haha, jag är helt lost i sminkdjungeln.. hoppas du förstår min förklaring! :P

• malibos

Tack för tips! Ska rota efter lacknafta och en fil

• SanSin

lacknafta funkar nog som sarahA säger =) Skippa filen...det blir nog bara fult!

• malibos

Provade lacknafta och kemiskt ren bensin, varken det ena eller det andra fick bort lacket! Otroligt! Till slut skrapade jag bort det med naglarna istället, inte bekvämt. Ska se till att ha remover hemma i fortsättningen

• rocketqueen

Till nästa gång kan du måla över det gamla lacket med nytt nagellack och torka bort med en gång. Lika löser lika så det är ett knep.

Min skönhetsblogg: rocketqueens.blogg.se
  • rocketqueen

Men vad tusan, är jag trög eller... Klarlack brukar funka, att droppa på ett tjockt lager. Hur gjorde du?

Min skönhetsblogg: rocketqueens.blogg.se
  • Missimo84

Men usch!!! Spring till konsum och köp ett bortagningsmedel istället för att förstöra dina naglar!

• malibos

Hehe ja jag brukar ju köpa borttagningsmedel, men det var så att när jag skrev detta inlägg var det kväll och jag skulle vistas bland folk på morgonen efter innan affärerna öppnade, det var därför jag hade lite panik

Missimo84 skrev 2009-01-11 18:36:57 följande:
    Men usch!!! Spring till konsum och köp ett bortagningsmedel istället för att förstöra dina naglar!
  • Finizz

Hej...
    Jag har precis målat mina naglar. Men eftersom jag är högerhänt går det inte så bra när jag ska måla min vänstra hand!  Tyst Alltså kommer det runt om. Sedan torkar mitt nagellack så snabbt att jag inte hinner ta bort det.  
    Mitt andra problem sen är då att jag inte har aceton eller något hemma. ( det tog slut Gråter) Hur får jag bort det snabbast då? Jag vill inte ta med mina naglar.  Glad 

• spökplumpen
    Finizz skrev 2013-05-27 17:31:15 följande:
    Hej... Jag har precis målat mina naglar. Men eftersom jag är högerhänt går det inte så bra när jag ska måla min vänstra hand!   Alltså kommer det runt om. Sedan torkar mitt nagellack så snabbt att jag inte hinner ta bort det.   Mitt andra problem sen är då att jag inte har aceton eller något hemma. ( det tog slut ) Hur får jag bort det snabbast då? Jag vill inte ta med mina naglar.   

Det som kommer på huden går att få bort med kallt eller varmt vatten. Du får sitta i blöt ett tag och sen går det att pilla bort.
Svar på tråden Ta bort nagellacket utan aceton eller remover? Hjälp!