• Anonym

Vita flytningar - farligt?

Är det farligt med vita flytningar.. alltså de är inte så där genomskinliga och lite gula utan helt vita ser nästan ut som vispad äggvita..... är så rädd att det ska vara något fel att det är havandeskapsförgiftning

vad tror ni?

jag är anonym för att både min syster och mina 2 kusiner finns på forumet... vill inte att de ska veta något. Är det någon som kan hjälpa mig och svara på frågan? Bprde ta upp det med BM men jag ska inte dit förän om 1 mån. igen. jag är i v. 25 nu.

• Svar på tråden Vita flytningar - farligt?
  • Danbala

Luktar det illa? (Mmm, vilken mysig fråga så här på morgonkvisten, känner jag. )

• Anonym

Nej det luktar ingenting men det kommer ut en del när jag kissar och när jag ska torka mig så finns kommer lite på pappret också... har haft det så den senaste veckan.

Jag går på toaletten oftare än vad jag brukar.. känns som om det trycker på hela tiden. Vaknar 2-3 ggr per natt för att gå upp och kissa. Kissar inte bara en liten skvätt, utan det är en hel del.. tycker jag det känns som iaf.

• Mara Jade

Att man kissar oftare och därmed inte så mkt är ju helt normal när man är gravid. Värre blir det dessutom...
    Flytningarna verkar helt normala om de inte luktar illa. Själv brukar jag få vita bitvis genomskinliga flytningar vi ägglossning så det är nog något hormonellt. Är du orolig ska du ringa MVC även om du inte har tid förrän om 1 månad. Det är inte bra att stressa och vara nervös när man är gravid.
    Tror inte det har ngt som helst med havandeskapsförgiftning att göra. För det första inträder inte det förrän senare i graviditeten oftast. Symptom är högt blodtryck och äggvita i urinen. Även svår huvudvärk.
    Ring och fråga MVC, bättre än att oroa sig.

• Anonym

de luktar ju inget, men de är inte genomskinliga som jag brukar få ibland. utan det är helt vita flytningar......

Behöver nog ringa MVC ändå och kolla.....

• Mara Jade

Gör det. Ring.
    Att flytningen är helt vit är nog ingen fara heller. Generellt har de flesta mer flytningar under graviditeten.

• Missboss

Jag har vita flytningar och jag har frågat om det innan jag blev gravid och det är helt normalt. Så länge flytningarna inte lukar illa eller gröngula vilket kan tyda på en infektion.

Kvinnor har olika mycket flytningar och är man inte gravid så förändras flytningarna helt beroende på vars i cykeln man är.

Svar på tråden Vita flytningar - farligt?