• Flikkzz

Varför så kalla händer och fötter på 3 veckors??

Min lilla tjej har så kalla händer och fötter. Har dom små dålig blodcirkulation där? Jag kör med strumpor och raggsockor. Utan raggsockor är tårna alldeles kalla. På natten när hon vaknar och haft händerna utanför täcket är dom verkligen iskalla. Va gör man åt det och varför är dom så kalla?? tacksam för svar!!

• Svar på tråden Varför så kalla händer och fötter på 3 veckors??
  • MILFilicious

Vår tjej är också sådär. Hon har kalla händer, fötter och nästipp. Jag har själv samma sak, gissar på dålig blodcirkulation.

• Leather Cravat

Hm röker/snusar du och ammar?

Jag snusade när jag ammade, och min son hade kalla händer och fötter men sen när jag började med ersättning så försvann det.

• BebisLove

Hade samma fundering när vår kille var nyfödd och på bvc sa de till mig att barn har lite dålig cirkulation i början. Blev bättre när han var 6-8 veckor har jag för mig... men då kom ju sommaren oxå så det är lite svårt att avgöra vad som gjorde det!

• Flikkzz

Leather Cravat skrev 2009-01-08 22:44:11 följande:

Hm röker/snusar du och ammar?Jag snusade när jag ammade, och min son hade kalla händer och fötter men sen när jag började med ersättning så försvann det.
    Nope. rökfri sedan 11 månader=)
  • Zezana

Samma sak med vår son som blir 5 veckor idag (fredag) & jag varken röker, snusar eller dricker kaffe.. (iofs får han ersättning & den mjölk jag lyckas pumpa ur)

• MsBeauty

Som de andra sagt, dålig blodcirkulation. Det går över

Svar på tråden Varför så kalla händer och fötter på 3 veckors??