Kan man få lån trots skulder hos kronofogden?
Jag är lite undrande.
Kan man få lån trots att man har skulder hos kronofogden ?
Eller är det bara när allt är betalt.
Ordnad ekonomi i övrigt , fasta inkomster mm.
Jag är lite undrande.
Kan man få lån trots att man har skulder hos kronofogden ?
Eller är det bara när allt är betalt.
Ordnad ekonomi i övrigt , fasta inkomster mm.
Bostadslån? Svar nej
Dom gör kreditupplysning på dig så nej du får inga lån.
Nej det brukar man inte få. Men de finns ju SMS lån som inte kräver något fast där är de ju en sjukt hög ränta.
Tror inte du får lån eller andra krediter när du har skuld.. Tror du skall vara skuldfri i 24 månader innan, men jag kan ha fel
Det beror på vilken historik du har bakom skulderna. Kompisen fick ett mindre banklån trots skulder. Men hon hade skött alla avbetalningar på de skulder hon hade och de hade all uppkommit vi ett tillfälle när hon hamnade i tillfällig knipa.
Ok , menar huslån.
Har själv inte många tusenlappar på mina skulder så det ska börjas avbetalas nu , för en jag pratade med från kronofogden påstod att det inte gick att avbetala medans en annan sa så jag ska kontakta dom imorgon , det tar inte lång tid innan det är borta men mannen jag lever ihop med har skulder på ca 350 000 kr vilket inte är lika lätt att bli av med .
Kan jag själv ta lån till bostad när jag har betalat av eller hur fungerade ?
Hur räknar dom när dom beviljar , alltså inkomst mm .
Anonym (undrande) skrev 2009-01-08 23:03:36 följande:
Nej , inga vanliga bostadslån kan du få och sen tar det 3 år innan "pricken" försvinner och du kan låna...
Wiva skrev 2009-01-08 23:04:52 följande:
angående din man så kan ni ansöka om skuldsanering. det kan ju göra att ni kommer på rätt grund och kan köpa hus om nåt år?