• Anonym (liteslapp?)

Hur kan man träna slutmuskeln/ringmuskeln?

Ibland när jag blir bajsnödig känns det som om det kommer alldeles för fort och vill komma ut innan jag hinner till toaletten, detta har aldrig hänt men känslan är obehaglig. Kan man träna slutmuskeln till att bli starkare?

Kan tillägga att jag inte har analsex så det är inte därför..

• Svar på tråden Hur kan man träna slutmuskeln/ringmuskeln?
  • Cornflakes

har ingen aning om man kan träna slutmuskeln, men vill påpeka att det är en myt att analsex töjer ut den... det om något borde väl träna den isåfall...

• Björkeli

Har för mig att jag läst att ringmuskeln inte går att träna upp. Är inte helt säker men till 95% i all fall.

Jag har det oxå så, att jag nästan får akut rusa till toan. Hur är det för dig annars? Har du svårt att gå på toa övriga gånger? Jag har svår de andra gångerna det inte kommer på det sättet du beskriver. Är nästan alltid väldigt hård i magen.

• Älskarlivet

JAg har oxå svårare att få ut när jag inte är meganödig.. dvs man får springa till toan typ...

• Anonym (liteslapp?)

Jag brukar inte vara hård i magen utan mer tvärt om, därför känns det svårare när det känns som det ska komma ut.. har svårt att få ut luften i magen, måste oftast lägga mig ner för att få ut allting, känns som om jag pruttar för minst 3 personer varje dag...

• Björkeli

TS: Tycker du ska ringa din VC o få träffa en läkare o prata med den om detta. Det finns ju olika tarmsjukdomar som kan ge besvär vid skötsel av magen.

Hoppas det blir till det bättre för dig!
    Kram

Svar på tråden Hur kan man träna slutmuskeln/ringmuskeln?