• Nallemajatjejen

Viktnedgång i slutet - bm tar inte på allvar?

Känner mig lite orolig för att jag gått ner i vikt un under de stista två veckorna.
    Har gått ner 2-3 kilo på två veckor och har försökt få fram det till bm men hon verkar inte ta det på allvar (är inte min ordninarie bm). Jag äter som jag gjort innan och har till och med stoppat i mig en del godis, chips å dricka så jag borde verkligen inte gå ner...
    Saken är ju att man väger ju sig alltid på olika tider hos bm så där syns det inte lika mycket (typ 1 kg har jag gått ner där) men jag väger mig hemma vid samma tidbpunkt varje dag (vägde mig en gång i veckan innan men nu väger jag mig oftare för att hålla koll på vad som händer) och utan kläder. Enl våran våg så har jag gått ner 2-3 kilo på två veckor. Det kan ju liksom inte vara bra.

BF +2 idag enl ul
    BF +11 enl sm

• Svar på tråden Viktnedgång i slutet - bm tar inte på allvar?
  • smurf tjejen

Jag gick ner 5 kg på 2 veckor, det är inget ovanligt men din bm borde hålla koll på att du inte går ner mer.

• Karra1

TS: det är svalare ute nu eller hur? Kan vara att du inte samlar på dig lika mycket vätsa längre. 2 kg är inte mycket.

• Nallemajatjejen

3 kilo är det som jag gått ner och det känns ganska mycket med tanke på att jag bara hde gått upp 10 kilo innan... så nu ligger jag på + 7 kg.
    Nej jag är fortfarande svullen som en ballong där jag var svullen innan

• Dinosaurien

Jag har stannat av i viktökning nu, hade också bara gått upp 10 kilo innan. Kan det inte vara att man har lite mindre vätska i kroppen när det är så varmt och att bebisen tar en himla massa energi från en nu när den spurtar? Växer din mage som den ska? För om den gör det så är det säkert ingen fara. Eftersom du inte mått riktigt bra heller så kanske du kan ha ätit mindre utan att riktigt tänka på det. Det hände mig när jag mådde dåligt. Åt inte lite, men tog väl sällan om av maten och så, aptiten blev mindre helt enkelt.

Får jag ställa en annan fråga till dig? När du var inne häromdagen och man funderade på vattenavgång, undersökte de dig vaginalt då? Det hände nämligen mig samma sak igår...men det var inte vattnet, bara flytningar. Rackarns otur va?

• Nallemajatjejen

Ja de fick göra en undersökning eftersom jag inte hade nått trosskydd...
    Men hon trodde att det bara var flytning.

Känner mig lika svullen som innan så jag tror inte att det är svullnaden.
    Magen vet jag inte för de har inte mätt på ett tag nu. Får se hur det ser ut idag...

• Nallemajatjejen

Var där nu och först fick hon typ ett magmått på 35 eller nått. Så frågade hon vad jag hade sist och sist hade jag 40 och så mätte hon igen och då hade jag 40...Så växt har den ju inte gjort men den har ju inte krymt heller...

• InaLo

Ämnesomsättningen ökar mot slutet av graviditeten för att du skal årka med förlossningen vilket kan göra att du går lite ner i vikt kort innan förlossningen!
    Men även som de andra skriver kan det ju vara vattensamlin som minskat!

• Dinosaurien

Magens kurva flackar ju av lite på slutet för nästan alla. Hur såg kurvan ut på diagramet hon ritar på? Har den helt bytt plats där eller höll den sig ungefär på samma ställe som där den har varit tidigare?

• Angel1980

Min barnmorska sa att det är fullt naturligt att tappa vikten de sista veckorna i graviditeten så jag tror inte du behöver vara orolig´, Ditt lilla knyte kommer nog när som helst nu ska du se! Lycka till!

Svar på tråden Viktnedgång i slutet - bm tar inte på allvar?