• bollanmollan

rädd att gå till bvc

kom hem från neo i måndags, födde en liten kille i v 33+2 som idag är 35+4. jag ringde bvc direkt och dom hde ej tid för hembesök så vi måste åka dit. jag är nu jätterädd att han ska bli sjuk då bvc ligger i centrum. han har ej haft några problem och stannade på neo i 10 dagar.

• Svar på tråden rädd att gå till bvc
  • Raven 84

Hej! Grattis till din lille kille Jo be dom om att få komma tidigt på morgonen... före alla andra. Så fick vi göra i början... Jag vet inte hur mycket det hjälper men det är värt det. Risken minskar när det är nystädat och inga andra varit där än. Kram tess

• voice

Be att få första tiden på morgonen! Så har vi gjort m vår tjej som föddes v 31 o som är infektionskänslig. Ska ni åka kollektivt? Det hade jag varit föriktig o försökt undvika just nu faktiskt. Bvc- tanten kan gott sprita sig innan förresten, be snällt

• Mylingen

Dåligt av BVC att inte prioritera hembesök i ert fall, finns det något annat BVC som du kan vända dig till?

• Gemelas

Vi fick inte heller hembesök när våra tvillingar började gå på bvc efter neovistelsen (födda i v29). Såg till att alltid få första tiden på morgonen och att vi alltid var precis i tid så vi fick gå direkt in på sköterskans rum och inte behöva sitta i väntrummet/lekrummet. Bad även henne sprita händerna .

Lycka till!

• Tualisa

Va dåligt av dom att inte kunna komma hemtill er. Vi fick inget hembesök direkt nrä vi kom hem från neo, men vi fick komma dit antingen först eller sist på dagen och väga lillan. Fick ta med vagnen in oxå, istället för att lämna den i entren... hoppas det går bra. Grattis förresten

Lilla Alva är här
Svar på tråden rädd att gå till bvc