• Anonym

Ska jag kontakta kiropraktor eller läkare?

Snubblade över säkerhetsgrindenmitt i natten för tre dar sen och slog mig gul och blå. Har slåmärken och skrubbsår lite här och där. Morgonen efter hade jag väldigt ont i axeln. Det blir värre och värre. dSpecielplt om kvällarna. Igår blev jag tvungen att ta en citodon för jag trodde jag skulle gå sönder. Eftersom jag ammar vill jag undvika det till varje pris. Därför tänker jag nu söka hjälp men vart ska jag vända mig? Ska jag ringa vårdcentralen eller en privat kiropraktor.

• Svar på tråden Ska jag kontakta kiropraktor eller läkare?
  • Tokern

snälla du inte kiropraktorn! Välj själv om du vill kontakta läkare, men gärna i kombination med en sjukgymnast för att få veta vilka strukturer du skadat.

• RiaRa

Oj vilken otur. Stackare.

Svårt att säga, det kan ju vara både skador och sträckningar.
    Jag skulle höra av mig till båda. 
    Fast sist jag ramlade hörde jag bara av mig till kiropraktorn
    Jag föll i snön  och sträckte mig rejält. Var till kiropraktorn då och han hjälpte mig med låsningarna i ryggen. Hade också så ont så jag fick ta starka mediciner.
    Det är mycket lättare att tappa bort en sak, än att hitta den/ Nalle Puh
  • Fröken Inga

RiaRa skrev 2009-01-09 09:56:11 följande:

Oj vilken otur. Stackare.

Svårt att säga, det kan ju vara både skador och sträckningar.
    Jag skulle höra av mig till båda. 
    Fast sist jag ramlade hörde jag bara av mig till kiropraktorn
    Jag föll i snön  och sträckte mig rejält. Var till kiropraktorn då och han hjälpte mig med låsningarna i ryggen. Hade också så ont så jag fick ta starka mediciner.
    Jag gör nog så. Ringer både.
  • solskina

Jag skulle gå till en välutbildat kiroprakton, läkare vill bara bli av med en och ger mediciner som vi kan klara oss utan.

Men om det var jag skulle jag även kunna gå direkt till min ortoped.

• Anonym

Var hos läkaren igår. Han skrev ut citodon och sa åt mig att jag inte får lyfta mitt barn på ett tag. Ganska väntat. Kan inte ta tebletterna heller för jag ammar. Har en tid hos en kiropraktor på måndag. Eftersom jag känner honom behgandlar han mig gratis så jag har inget att förlora.

• solskina

Hur kan läkaren skriva ut medicin som man inte kan ta?
    Vilken tur du har som känner såna människor :O)
    Hoppas du får hjälp, av det.

Svar på tråden Ska jag kontakta kiropraktor eller läkare?