• en blev två

Ska vi måla sonens säng vit eller svartt?

Vi ska just till att göra en loftsäng till min 4åriga son. Tycker ni att vi ska måla den svart eller vit?
    Hade tänkt och ha ett vitt, svart och grönt rum. Ska antingen ha hel vita köks skåp på väggarna eller också vita med svarta luckor. Jag tror dom vit och svarta är finare fast dom är en hel del dyrare.
    Så vad tror ni blir snyggast, vit eller svart säng med vita eller vita och svarta skåp???

• Svar på tråden Ska vi måla sonens säng vit eller svartt?
  • LAA

Tips från en som är lat med städningen: damm syns mycket mer på svarta möbler än på ljusa.

• annki72

beror lite på väggens färg oxå, ljusa väggar svart säng och vit/svarta skåp och med en mörkvägg, vit säng med vita skåp.

Ska du ha grönt på väggarna?? ljus eller mörk grön?

Varför inte köpa de vita skåpen och måla dörrarna svarta??

Mamma till 4 söner och en dotter
  • en blev två

Det är ett litet rum så det blir nog ljus gröna väggar. Jag skulle kunna köpa vita skåp och måla dörranra svarta men oftast är ju köks skåpen liksom lackade och då är det ju svårt att måla dom, plus att jag tycker att dom vit/svarta värkar fina för dom är liksom blanka.

Jag tror att det lutar åt ljusa väggar, svart säng, och vit/ svarta skåp, eller tror ni det blir det snyggare med vit säng och bara svarta tillbehör, typ svarta bokställ, ramar osv

• annki72

Nä då allt går att måla, bara lite att slipa innan så

jag tycker det sist nämnda låter fint, gröna väggar, vit säng och vita skåp med svarta tillbehör

• en blev två

Ja det är ju det billigaste allternativt också. Plus att sängen kan ärvas bättre av en av små systrana om den är vit, fast svart är ju lite tufft.

Hmm, som ni ser så kan jag inte bestämma mej, vad tycker ni andra?

annki72 skrev 2009-01-09 14:01:57 följande:
    tycker det sist nämnda låter fint, gröna väggar, vit säng och vita skåp med svarta tillbehör
  • suzzit

LAA skrev 2009-01-09 09:59:52 följande:

Tips från en som är lat med städningen: damm syns mycket mer på svarta möbler än på ljusa.
    Tänkte precis skriva det. Vi valde bort svart säng för det blir så dammigt. Inte värre än en vit säng antar jag men det syns ju bara efter ett par minuter efter man dammat.
  • Balehead

Eh...ingen som funderat på att fråga pojken hur HAN vill ha det? Det är väl ändå viktigast? Vill man absolut inte att det ska bli snorgrönt eller pippigult så kan man ju låta honom välja mellan ett par färger som mor och far kan stå ut med.

• en blev två

Nix här är det mamma och pappa som bestämmer, det lär väl inte gå så länge till så det gäller att passa på medans man kan

• Måne och Sol

en blev två skrev 2009-01-09 14:16:28 följande:

Ja det är ju det billigaste allternativt också. Plus att sängen kan ärvas bättre av en av små systrana om den är vit, fast svart är ju lite tufft. Hmm, som ni ser så kan jag inte bestämma mej, vad tycker ni andra?
    Var inte alltför säker på att tjejerna dissar en svart säng!
  • angelcry

våran dotter har svart säng, skötbyrå och en svart fåtölj i sitt rym. Rummet är inte färdigt än men jag kan visa en bild ´på sängen om du vill.

♥ lycklig♥
  • en blev två

Åh vad fint det vart, nu kan jag verkligen inte bestämma mej!

angelcry skrev 2009-01-13 15:39:01 följande:
    våran dotter har svart säng, skötbyrå och en svart fåtölj i sitt rym. Rummet är inte färdigt än men jag kan visa en bild ´på sängen om du vill.
  • annki72
    en blev två skrev 2009-01-14 09:43:41 följande:
    Åh vad fint det vart, nu kan jag verkligen inte bestämma mej!
    haha förstår dej, det ÄR snyggt med svart säng

Angelcry: Jätte fint rum ni gjort, skit snygg fondvägg!
  • angelcry

tack. Ja visst är det fint med svart säng. fick många konstiga blickar när jag berättade att vi skulle ha svarta möbler i dotterns rum men alla som sett det tycker att det är fint.

en blev två- Självklart ska du måla sängen svart

♥kärlek♥
  • saltflingan

Kolla vad det kostar att lämna bort luckorna och få dem sprutlackerade. Annars så kan man köpa en spruta och spraya dem själv. Ett annat alternativ som dock inte blir lika bra resultat av är att använda sprayburkar.

Svar på tråden Ska vi måla sonens säng vit eller svartt?