Göra blonda slingor när man är gravid. Farligt?
Ja precis som rubriken lyder :) Undra alltså om det är farligt med de medlen som används vid blekning och de ånger man andas in under tiden. Är i vecka 20.
Ja precis som rubriken lyder :) Undra alltså om det är farligt med de medlen som används vid blekning och de ånger man andas in under tiden. Är i vecka 20.
Näe.
Men slutresultatet kan bli tokigt. Typ grönt hår.
Som jag har förstått det så är det inte farligt att färga håret när man är gravid.
Det som kan hända är att det inte alls blir den färgen man vill ha, på grund av hormoner och andra saker. Det är vad jag har hört ialla fall. :)
Blekte hela håret under min första graviditet och har nog aldrig lyckats så bra med en blekning förut. Haha. :P
Men som sagt, vet inte om det stämmer..
Ja det är väl aldrig nyttigt att exponera sig för sådant. Det finna inga särskilda bevis på att det är skadligt, utan man får själv bestämma vad man tycker att man vill utsätta sig för. Det kan bli sämre resultat eftersom hormonerna i kroppen inte är i balans.
Min frisör vägrade slinga mitt hår men så pratade jag men en kompis som är frisör och hon sade att det inte är ngn fara. Så jag testa i helgen.. blekte slingor hemma. Gick hur bra som helst! Är i v. 26. Så lyckade har de aldrig blivit! ;o)
Kan vara att de blir lyckade och ser gott ut men allt man kommer på huden kommer in i kroppen och i sista ände in i barnet.
Vet också att detta inte är särkilt uppmärksammat i Sverige men i Danmark rekomenderar man att låta bli parfym,färga hår unödiga cremer och fram för allt alltid parfym fritt när man är gravid eller ammar.
Inte farligt med slinogr då hårbotten inte så direkt kommer i kontakt med färgen..Antaratt dus ka ha en sån "hätta med hål i " på dig då du gör de..Se till o ha luft braa så du inte sitter o jätte andas in ångerna..
Som nån mer i tråden skrev, så ska man nog ta i beaktande att det finns länder i Europa där man starkt avråder gravida ifrån att färga håret för att man tar upp kemikalierna i blodomloppet. Ångorna är ju inte heller nyttiga att andas in, men jag själv slingar håret med hätta. Då kommer ju inte färgen i kontakt med hårbottnen, samt att jag sitter under fläkten :)
Har färgat och slingrat mitt hår under alla mina fem gravideteter och det har aldrig vart några problem.
Har vart hos samma frissa alla gångerna.
Tack för råden! Jösses vad olika det verkar vara ang. riskerna. Och att de i utlandet stark rekommenderar att avstå. Det får en helt klart att tveka...
Det känns nästan som att det är ajja bajja med det mesta under grviditeten. Ibland svårt att veta vilka råd man ska ta på allvar och vilka man kan ta lite lättare på.
Det ni säger är helt fel, beroende på om man har röda eller gröna anlag i håret, så kan det bli orange eller grönt. Men i detta fallet är det enda som kan hända är att håret stöter bort färgen och det inte blir något resultat alls
färgade håret två gånger nu under graviditeten och resultatet blev perfekt =D