• Safari

Cypern i april? Varmt eller kallt?

Någon här inne som varit på Cypern i april?
    Hur var vädret?
    Funderar på att beställa en resa dit i mitten av av april, men vill ju inte att det ska vara alltför kallt.......

• Svar på tråden Cypern i april? Varmt eller kallt?
  • Safari

Ingen som varit på Cypern i april?

• HeLiLe

Jag vann en resa dit i maj för några år sedan. De sa att vi hade tur med vädret då våren precis hade kommit o det var väl 25 grader. Så risken kan väl vara att det inte hunnit bli så varmt än.
    Hittade detta oxå:
    www.cyperninvest.se/index.php&task=view&id=19&Itemid=32

• Ellinora

Egypten är annars varm o solsäkert i april om det är ngt ni kan tänka er!!

• Luffarmor

Vi ska dit i maj så då hoppas jag på värme i alllafall. Inte stekhett då utan varmt.

Man ska hoppas på det bästa, det värsta kommer av sig självt
  • Safari
    Ellinora skrev 2009-01-10 13:11:38 följande:
    Egypten är annars varm o solsäkert i april om det är ngt ni kan tänka er!!
    Tyvärr är vi inte så sugna på Egypten just nu........ Men min svägerska har varit där 2 ggr och stor trivs

Vi har i alla fall preliminärbokat nu och avresan är 20:e så vi hoppas på lite värme
  • 3mamman

Vi var på Cypern i aril och det var ganska varmt, vi var på stranden osv. Poolen var lite kall, kanske bra med uppvärmd pool (tror Sunwing brukar ha det)

• Pyff

Jag var på Cypern de sista dagarna i april för en herrans massa år sedan. Det var varmt och skönt på dagarna och badvärme i havet, men på kvällarna var det kyligt.

• liin84

Jag va där i april och på dagarna va det soligt och skönt men det va väldigt blåsigt å lite kyligt på kvällarna.

• Safari

Då är det kanske lite som Rhodos i mitten av maj? Har varit där då och då var det varmt och skönt på dagarna men mot kvällen fick man ta på sig långbyxor och en munkjacka.

• Tigerwoman

Jag har varit där i mitten av april och det var inte särskilt varmt alls. Så fort solen gick i moln (vilket den gjorde ganska ofta) så frös man då man låg och solade. Kvällarna var rätt kyliga också. Kommer inte att åka dit i april igen.

• Safari
    Tigerwoman skrev 2009-01-13 20:51:17 följande:
    Jag har varit där i mitten av april och det var inte särskilt varmt alls. Så fort solen gick i moln (vilket den gjorde ganska ofta) så frös man då man låg och solade. Kvällarna var rätt kyliga också. Kommer inte att åka dit i april igen.
    Oj då, hoppas verkligen att det dragit in några extra + grader över ön då vi kommer ner
Svar på tråden Cypern i april? Varmt eller kallt?