• planeraren

Vad tycker ni om namnet..... Annabell?

Ärliga kommentarer önskas!
    Alternativ stavning: Annabelle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 11:22
    Det finns 79 kvinnor med namnet Annabell i Sverige. 91 med stavningen Annabelle. Men om det ska funka internationellt också så kanske det är Annabelle som är bäst?

Möjliga stavningar är alltså:
    Annabell
    Annabelle
    Annabel
    Anna-Bell

..om det över huvud taget är fint alltså

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet..... Annabell?
  • Caranlachiel

Jättefint! Men finare som Annabelle tycker jag.

Vecka 30 - and counting! (BF 21 mars)
  • SkattiSkat

Tycker det är superfint, men det ska stavas med ett "e" på slutet. Lycka till

• Pysen

Nja....låter som en sagofigur...

• planeraren

19 klick och 3 svar. Ska jag tolka det som att de 16 som inte svarat inte kan med att säga att det är fult?

• Pappatilltwins

låter som en sådan där docka som pratar.

• juliasÄngel

annabell är jätte fint!

skulle hälldre döpa min dotter till : anna-bella.

• Himesama

Tycker Annabelle (med den stavningen) är jättefint!

• Wasabi

Jag som är 30+ tänker bara på den där konstiga serien som gick med Anna book..solstollarna hette den va?
    "Jag är Anna-Bella min sekreterare" oavsett om det skrivs ihop eller inte....

• humle82
    Wasabi skrev 2009-01-09 14:54:07 följande:
    Jag som är 30+ tänker bara på den där konstiga serien som gick med Anna book..solstollarna hette den va?"Jag är Anna-Bella min sekreterare" oavsett om det skrivs ihop eller inte....
    ulla-bella?
    humlansblogg.blogspot.com/ /FD sannispannisen
  • Wasabi

humle var det ulla bella..jaha okej..då kommer jag alltid tänka på ulla bella eller anna bella eller nåt...=)

• spöke

Tycker bäst om stavningen Annabelle. Belle betyder ju vacker på franska.

• emmamargaretha

Jag tycker Annabelle är fint. Att stava med e på slutet ser mycket bättre ut estetiskt. Tycker sånt är viktigt också... :)
    Men det gör väl inte så stor skillnad på uttalet i Sverige?

Kör hårt!

• mrsIce

Gillar inte det namnet, får mig att tänka på en sång som jag inte minns hur den var... Men så har jag svårt för långa namn

• Soffan76

Jag tänkte ochså på den interaktiva dockan..... men det är kanske för att det är dotterns favoritleksak....
    Och det är ju säkert att det är så många som känner till den...

Annars tycker jag sådär, låter lite som en Disney-princessa!

• Wernerliv

Annebell trodde jag det stod (med E), men såg att det stod Annabell. Tyckte Annebell var jättefint, men Annabelle var också fint, Men röstar för Annebell iallafall även om det inte var det du frågade efter.

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet..... Annabell?