Vilken mjölkfri ersättning smakar bäst?
Jag har en 6v kille som ända från början verkar haft problem med magknip och gaser som varken vill ut den ena eller andra vägen. Nu kör vi på med minifom och det verkar ge effekt till viss del. Blev även rekommenderad av läkare att äta mjölkfritt till att börja med i 2v för att se om det kunde vara komjölksrelaterat, vi blev även rekommenderade att ge Nutramigen ersättning istället för babysemp1. Nu har jag sett att han inte är särskillt förtjust i ersättningen, han äter men oftast med mycket lirkande, så var det inte med babysemp. Nu till saken, ngn som vet om profylac är ett populärare smakalternativ?
Lillkillen äter för tillfället urpumpad mjölk i mesta möjliga mängd pga såriga bröstvårtor som smärtar ngt grymt och som inte vill läka, dock har det tagits odling så vi väntar på svar och ev behandling. Hoppas så snart som möjligt kunna kämpa vidare med amningen och förhoppningsvis få upp produktionen. Amningen har strulat från dag 1, men skam den som ger sig. Frågan är väl bara hur länge man orkar vara envis. Jag vill så gärna amma, men förutsättningen är att både jag och min son får det att fungera tillsammans så vi båda kan vara nöjda och inte ha ångest runt allt vad matning heter. Tur att det finns bra alternativ om det verkligen visar sig att det inte fungerar.