• Kaslin4ever070227

Snälla hjälp,hur får jag bort katt piss lukten,desperat:(

Detta är så att min en katt hat kissat i min son säng,har fått slänga ut allt o ev måste jag köpa en nu madrass,har städat hela morgonen men lukten försvinner inte..

VAD SKA JAG GÖRA????????

• Svar på tråden Snälla hjälp,hur får jag bort katt piss lukten,desperat:(
  • Kattägd

Ättika tar bort lukten. Det finns även luktborttagning att köpa på djuraffären. Spraya på ordentligt, lägg på potatispulver som får suga upp och dammsug när det torkat.

• Kaslin4ever070227

nu låter jag korkad men köper man ättika på en vanlig äffär??

• Mumin75

Såpa funkar också... Jag fick sanera en hel lägenhet en gång då det visade sig att den tidigare hyresgästen hade haft katt som pissade inne. (Jag blev rekommenderad gul såpa men vet inte om det är någpn skillnad mellan grön o gul.) Kattpiss var ingrott överallt men såpan gjorde susen och lukten försvann. Jag har även vid ett annat tillfälle fått bort kattpisslukt från en säng genom att tvätta denna grundligt med såpa... kunde tom rädda madrassen genom att dränka den med såpa-vatten och spola/tvätta grundligt ren med vattenslangen.

• Kickan

Och du...du är väl inte korkad...inte lätt o veta alla ggr.. =)

• Kaslin4ever070227

Kickan skrev 2009-01-09 13:03:10 följande:

Och du...du är väl inte korkad...inte lätt o veta alla ggr.. =)
    ¨ha ha..

men jobbigt nu när detta har hänt förstår lixom inte,dom har sin låda och är ute hela dagarna,jag blev ju lite arg o sa ett o annat,

båda satt o tittade på mig när jag sa att nu får ni flytta packa era saker,dom bara titta typ att mamma blivit tokig
  • Kaslin4ever070227

Tack för era tips ska fösöka skaffa mig lite ättika o såpa typist att man har det dåligt denna månad o måste vända varenda krona

Svar på tråden Snälla hjälp,hur får jag bort katt piss lukten,desperat:(