• Anonym

UVI som inte går över

Jag har haft UVI i tre månader nu och håller på att bli galen. Har ätit tre antibiotikakurer, men det hjälper inte. Kan det bero på att jag satt in spiral tror ni? Hoppas verkligen på tips för detta är sååå jobbigt.

• Svar på tråden UVI som inte går över
  • Anonym

Har du sökt för det så du vet att det inte är något annat oxå..?

• Anonym

Nej, de har bara kollat urinprov och eftersom de ser att jag har en infektion där så gör de inte mer tester. Vad skulle det kunna vara om det inte är UVI?

Anonym skrev 2009-01-09 15:21:17 följande:
    Har du sökt för det så du vet att det inte är något annat oxå..?
  • Anonym

jag har samma problem trodde det bara var jag i hela världen, men jag har haft det i fem månader och fått två kurer men man börjar ju undra vad det kan bero på

• Lena

Anonym skrev 2009-01-09 15:32:17 följande:

Nej, de har bara kollat urinprov och eftersom de ser att jag har en infektion där så gör de inte mer tester. Vad skulle det kunna vara om det inte är UVI?
    klamydia ger samma symptom.

Sen så bör de odla urinen för det finns olika bakteriestammar som olika saker biter på. Pga den typen av utskrivning som du råkat ut för finns det numera resistenta uvi bakterier...
  • Anonym

oh! men vart kollar man det? finns ju inte gyn på vc och ungdomsmott är jag för gammal för, har jag fått det så blir jag tokig, jag är ju gift och har bara varit med mannen, det skulle ju innebära... usch

• Anonym

Jag har inte klamydia och de har odlat urinen så att jag skulle få rätt antibiotika. Funkade inte.

• Anonym

Usch va jobbigt

Anonym skrev 2009-01-09 15:35:34 följande:
    jag har samma problem trodde det bara var jag i hela världen, men jag har haft det i fem månader och fått två kurer men man börjar ju undra vad det kan bero på
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-01-09 15:32:17 följande:
    klamydia ,cellförändringar,tex...
  • Lena

Anonym skrev 2009-01-09 15:39:13 följande:

oh! men vart kollar man det? finns ju inte gyn på vc och ungdomsmott är jag för gammal för, har jag fått det så blir jag tokig, jag är ju gift och har bara varit med mannen, det skulle ju innebära... usch
    mvc kan hjälpa dig med provtagning men det borde även vc kunna göra. Man kan bär på klamydia i 10-tals år utan symptom.
  • Anonym

Aha. Cellprov tog jag i våras. Kanske dags att ta ett nytt då?

Anonym skrev 2009-01-09 15:41:27 följande:
    klamydia ,cellförändringar,tex...
Svar på tråden UVI som inte går över