• Lajndro

Lars Winnerbäck?

Jag vill köpa en skiva med Lars Winnerbäck!

Några tips på vilken man ska köpa?

Skulle vilja ha skivan där Hum Hum från Humlegården finns med, någon som vet vilken det är?

• Svar på tråden Lars Winnerbäck?
  • Lajndro

Har precis upptäckt honom, förstår inte hur jag kunnat missat honom!!!!

• tii

han är underbar!! älskar lars winnerbäck o kent. dom är helt klart BÄST.

• zikoriat

Personligen tycker jag att "Rusningstrafik" är den bästa skivan.
    Hum hum är inte med på ngn fullängdare, bara singel.

• Jessica23

Sedan är hans egna låtar bättre!!

TIPS köp vatten under broarna!!!!

O lyssna på LISA EKDAHLS nya han har hjälpt henen!!!

• FrökenSvår

Håller med zikoriat om att "Rusningstrafik" är den bästa skivan. Även "Winnerbäck.kom" och "singel" är bra. Äsch, jag ska nog inte uttala mig eftersom jag tycker att alla skivorna är bra. "Hum hum från humlegården" finns nog på singel, jag vet inte om den är med på något album...Visste du att det är en gammal progglåt från 70-talet? Ragnar Borgedahl sjöng den på den tiden. Såg nu att zikorat också trodde den bara fanns på singel med winnerbäck. Vad slarvigt man läser ibland.

Kram och lycka till med skiv-val!

• mooogn

Mycket "Jag mötte Lassie"-varning:

Winnerbäck gick i klassen över mig i mellan- och högstadiet (vi gick i Linköpings musikklasser). Han var jättesöt som stjärngosse med tuppkam...

På första skivan är dessutom en gammal klasskompis till mig och körar Kul att det gått bra för andra iaf..

• zikoriat

Vatten under broarna var en riktig höjdare också (den senaste), och även Söndermarken.

Kom och Singel är de sämsta tycker jag.. För mkt pop.

Lyssna på tidiga Winnerbäck - demosarna rekommenderas (men de finns inte att köpa i affär) !!

Har alla skivor (fullängdarna) - och som sagt, jag gillar han bäst som melankolisk. Och som politisk - de första skivorna samt demosarna är mer samhällskritiska.

• Lajndro

Jag älskar Hum... vad synd att den inte fanns på någon skiva.

Nån skiva ska jag köpa, men jag vet inte riktigt vilken ännu.
    Sedan har vi inte så många skivaffärer här i stan, men ska åka till "storstaden" Luleå nästa vecka så jag får väl kika då...

Svar på tråden Lars Winnerbäck?