Jag kommer nog inte skaffa fler barn om jag måste föda där , är LIVRÄDD att samma sak kommer hända igen om jag får ett till prematurt och måste ligga på avd 56..
Kände mig oerhört förbannad för att dom inte lyssnat på mig ca 1 timme innan avfärd att något var galen då han blev blå och saturationen gick ner massor , Bad mig bara ändra läge då jag höll honom men efter tredje gången la jag ner honom i sängen och då slutade det men det var ju en "varning" på att något var galet precis som jag kände det och ca 1-2 timmar senare var det riktigt illa , ingen visste om han ens skulle klara färden till NUS.
och där lägger jag hela ansvaret på sjuksköterskan som sa " det är ingen fara" när han första gången blev blå och hade dålig syresättning.
lilja26 skrev 2009-01-09 20:28:41 följande:
Jag får inte det, det beror kanske till vilket lansting man tillhör. Tillhör du norrbottens? Hade bara varit bra att veta om man får eller inte. Vet bara vad BM har sagt. Har dock inte frågat högra upp.
[/citat]
lilja26 skrev 2009-01-09 20:20:55 följande:
[citat]
Hejsan fick själv föda på NUS i feb 08 pga av komplicationer. Hemma sjukhus är sunderbysjukhus. Vet faktisk inte om man får välja, men tror inte det. Det kostar ju för norrbottensläns lansting, så tror nog att det skulle vara svårt att igenom det när det är ett annat lansting. Tyvärr.