• cada

ultraljud i vecka 5+5 men läkaren såg bara en hinnsäck och inget där i. Väldigt orolig!

jag gjorde vul idag i vecka 5+5 och allt läkaren såg var en fostersäck men inget mer. Jag har fått en ny tid nästa vecka då jag är i vecka 7 dvs 6+6 och förhoppningsvis ser han något då. Läkaren kunde inte ge något bra/gott besked då han inte såg något men det kan vara så att jag precis låg i gränsen för att han skulle se något? Jag är så fruktansvärt orolig. Jag har haft tre missfall tidigare och det ha tagit ett år sedan jag blev gravid igen. Vet inte var jag ska ta vägen. Jag är utom mig av oro.
    Har någon av er sett en fostersäck i vecka 6, runt 5+5 som jag är i och sedan senare sett ett foster? Snälla jag vill gärna höra hur det varit/är för er.

• Svar på tråden ultraljud i vecka 5+5 men läkaren såg bara en hinnsäck och inget där i. Väldigt orolig!
  • lammet

Du har säkert inte gått så långt som du tror. Ca En vecka mindre dvs 4+5-5+0, gör att man inte ser något. När jag gick med mitt första barn trodde jag att jag hade gått en vecka mer vilket gjorde att inget foster syntes. En vecka senare såg man det dock! Det är vanligt att man inte gått så långt som man beräknat efter sista mens!

• stjärnströssel

men man ska väll bara kunna se en hinnsäck då?
    el?

Bakelser är oxå mat
  • Hannajo

Är det inte rätt vanligt att man inte ser mer så pass tidigt? Förstår att du är orolig. Hoppas allt är bra och att du får se ett litet foster om några veckor.

Elvira dec -04, Oskar juni -08
  • cada

tack lammet för ditt svar. problemet är att jag vet när jag hade ägglossning för jag gjorde ett ägglossningstest. Då borde det vara minst 5+4 dagar. Men jag hoppas att en vecka kan ge bättre svar. Läkaren kunde inte ge något vettigt svar när man kan se hjärtat. Han sa bara att det kan vara missfall eller så får man se nästa vecka. Fy fan alltså. Jag är så fruktansvärt orolig.

• cada

tack alla Hannasjo och Stjärnströssel för era omtänksamma svar. Eftersom läkaren lät lite orolig och svävande så blir jag så himla orolig. Plus att man kan läsa massa inlägg här att tjejer har sett hjärtat slå i vecka 5+2, jag har ju inte sett mer än en hinnsäck och gulekropp (vad nu det är) men liksom inget i säcken : (

• Felicia78

cada:
    Jag kan oxå ge dig lugnande svar.
    Gjorde oxå tidigt vul så tidigt o de enda han såg var då en hinnsäck. Nu är ja i v 17
    Så de är nog bara bra ska du se Be o få göra ett nytt VUL om ett par veckor så ser man mer.
    Lycka till!

• mamma20sthlm

Därför man aldrig ska göra ultaljud väldigt tidigt. Skapar ju bara oro.

16 mm måste hinnsäcken vara för att kunna se foster inne i den.

Mig såg dom inget foster i vecka 6 och jag var på danderyd och gjorde UL...men jag är i vecka 21 nu.

• Kaffetjej

Jag var i 5+2 och de kunde inte se något. Du behöver nog inte oroa dig.

• cada

tack alla underbara ni, ni har inte en aning om vad era inlägg betyde. Enormt mycket!Läkaren sa inte hur många mm hinnsäcken var. Jag känner mig aningens lugnare nu. Jag kommer uppdatera här hur det gick. Kram på er.

• agent007

Jag har haft ett missfall och när jag efter det blev gravid med dottern fick vi göra ett tidigt vul men till oss sa de att de gör det i v 7 för innan dess syns inte hjärtat. Så försök att inte oroa dig utan tänk att vid nästa ul kommer du se ett litet härta picka! Håller tummarna för dig

• EEJ

i 5+3 såg man bara en hinnsäck och en liten gulesäck. Du kan nog vara lugn!

• jenna 2009

hej! jag gjorde ul i v6 då syntes heller inget foster, bara hinnsäcken, så allte nog som det ska, det e ju så tidigt än. är i v17 nu. lycka till

• cada

puhhhh vad skönt att höra era svar. Tror ni alla kommer hjälpa mig att sova lite bättre i natt. Ni är underbara kära medsystrar!

• saaasssa

om du räknar att du är i v5+5 sen sista mensens första dag så är du ju igentligen bara i v3+5 efter som man inte är gravid när du har mens och då ser man igenting..
    jag åkte till akuten och titta efret en blödning i v5+6 men dom såg inget foster så jag var alltså bara i v 3+6.. men sen fick jag en tid när jag va i v5+5 och då såg vi ett foster och ett litet hjärta slå =) så du tror alltså att du har gått längre än du har.. det är ingefara ta det lungt bara..

• KaRoLiN85

Jag gjorde ett vul i v 5+5 min läkare såg hinnsäcken och gulesäcken men inget foster. I onsdags var jag där på återbesök och va då i v 7+2. Ett jättefin litet hjärta pickade på skärmen.
    För vissa är de helt enkelt förtidigt för att se något.
    Lycka till

• lindalake

saaasssa: men man räknar faktiskt från mensen första dag. Om du kollar på de flesta sajterna som beskriver vad som händer under graviditeten så är det så, och det är även så de flesta BM räknar. Alltså räknar man från noll så TS är visst så långt gången hon är... (ska bara vara lite besserwisser )

Men som de andra säger TS, det är troligtvis för tidigt att se något redan nu. Att en del ser så tidigt beror säkert lite på läkaren och hur man ser ut där inne eller nåt. håller tummarna för dig

Svar på tråden ultraljud i vecka 5+5 men läkaren såg bara en hinnsäck och inget där i. Väldigt orolig!