• A plus H blir W

Kan första tanden komma på sidan?

Nån som vet om första tanden alltid brukar komma mitt fram? Eller är det bara som jag fått för mig?

Det verkar i vilket fall som att min pojke på ca 6 månader har en tand på g mitt på sidan, det är en liten röd rand i tandköttet och det är ett litet vitt gryn där nämligen...

Vart har era barns första tänder dykt upp??

• Svar på tråden Kan första tanden komma på sidan?
  • brainn

Min kille fick två tänder på sidorna uppe först.

Vampyr?

• TipTop86

Är vanligast att första tänderna är framtänderna i nederkäken men dom kan lika gärna komma vart som helst! Finns många som fått hörntänder, kindtänder eller liknande före framtänderna så det är inte omöjligt iaf..

Min son var väldigt "vanlig" och fick dom två första tänderna fram i nederkäken =) ..

• A plus H blir W

Då är det nog definitivt en tand och ingen inbillning från min sida =) Uppe på sidan. Kanske därför sömnen är så störd då. Kommer det börja ploppa upp tänder lite hipp som happ nu då?

• TipTop86

Hmm, kanske.. Det är nog svårt att säga.. Sonen fick 6 tänder ganska tätt men nu har det varit lungt ett tag men jag tror fler är på gång.. Är väl inte förrän dom är 3 år (eller är det 6 år? blandar alltid ihop det =) ) som dom brukar ha alla mjölktänderna..

• A plus H blir W

Fler som haft barn som fått första på sidan?

• EmiliosMamma

min son håller nog också på att få tand på sidan har försökt kolla (omöjligt tungan ska va där haha) men jag har kännt och då fanns där en liten bula typ på sidan han har sovit jättedåligt på senaste veckan..

• dalgici

vår lilla tös har sin första på sidan i underkäken :) ! den e på g iaf. hon blir 5 månader den 22 jan. var oxå osäker först men ringde bvc, hon sa att det e ovanligt men att det mkt väl kan hända. o att det inte e så viktigt eftersom de ändå kommer att ramla av sen.

• Babybalo

Min son fick sina två första i mitten i underkäken. Nu kommer nummer 3 och 4, en på varje sida (ej framtänderna) i överkäken...

• Jorvas

Min yngsta dotter fick oxå de 2 på sidorna i överkäken först.
    Hon såg ut som en liten vampyr ett bra tag. Hennes andra tänder kom ca 2 månader efter de 2 första. Så jäkla gulligt...hehe

Svar på tråden Kan första tanden komma på sidan?