• Lady Bling

Du som pluggat till sjuksköterska, vilket var ditt första jobb när du var nyexaminerad?

Du som pluggat till sjuksköterska, vilket var ditt första jobb när du var nyexaminerad?

Trides du med det jobbet?

Hur länge stannade du på det jobbet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 20:24
    Trivdes du med det jobbet ska det givetvis stå, inte trides du.

• Svar på tråden Du som pluggat till sjuksköterska, vilket var ditt första jobb när du var nyexaminerad?
  • Sötsugen

På en infektions avdelning där jag även gjorde min sista praktik. Jag har trivts bra och lärt mig mycket där men såhär i efterhand när jag inte jobbar längre känner jag nog att jobbet var lite för stressigt för att jag ska vilja gå tillbaka dit. Det blir nog något lugnare nästa gång! Men som sagt, jag lärde mig oerhört mycket och ångrar inte alls att jag varit där!!! =)

• Majsan70

På hemtjänsten där jag jobbade hela min utbildning. Jag trivdes jättebra o var kvar i 1,5 år. Då hade jag jobbat i 1,5 innan oxå.

Nu är jag tillbaka i hemtjänsten igen o cirkeln är sluten. Jag trivs hur bra som helst!

• Venna

Fick jobb direkt på en medicinavdelning och där är jag kvar än. Jag trivs jättebra och hoppas att jag får vara kvar några år till.

Nu har jag ju aldrig jobbat som nyexad syrra nån annanstans, men det känns som ett jättebra ställe att börja "sin karriär" med. Det är ganska brett och man lär sig massor om alla möjliga sjukdomar och tillstånd.

• mmiaa

Började mitt jobb dagen efter examen, vik blandat dag- och kväll  på en lungmedicinsk avdelning (2 år sen). Trivs kanonbra och har nu fast jobb på natten, ännu bättre

• Flizzan

Började på en ortoped avd. Jobbar nu med intensivvård. Trivs!

• Majsan71

Första jobbet var inom kommunens äldreomsorg där jag hade ett semestervik. Fick fast tjänst inom primärvården på hösten och där är jag kvar nu 4,5 år senare.

• Martina 3

Började i HSV och var där tills mitt vik tog slut efter 7 ½ månad, trivdes bra, blev erbjuden förlängning men fick ett annat vik + lite mer lön på en vårdcentral och eftersom jag är varannan vecka mamma så är dagtid stort pluss! Har arbetat på vårdcentralen i 4½ månad nu

• Miiiaaa

Började på en gynavdelning. Trivdes på avdelningen, men sjukhus är inget för mig. Stannade i 8 mån, var timvikarie i ytterligare 8 mån på avdelning och mottagning. Nu jobbar jag privat inom hemsjukvård. Trivs bra!

• gryning2

Jag jobbade på äldreboende i en mindre kommun direkt när jag blev klar. Jobbade där 1½ år efter examen. Tog egentligen jobbet för att det var svårt att få jobb när jag var klar. Men sen trivdes jag rätt bra så jag blev kvar ett tag. Det var bra schema och bra lön också. Tyvärr var det för långtråkigt så jag sa upp mig och började på korttidsboende i en annan kommun istället. Det är ett jättebra jobb, lagom stressigt och vi har alla möjliga patienter.

Svar på tråden Du som pluggat till sjuksköterska, vilket var ditt första jobb när du var nyexaminerad?