• fam kaos

Nu är det dags för ettårskalas, tips tack :-)

Nu fyller snart min minsta kille ett och jag vill ha ett dunderkalas för honom. Inte stort och livligt utan mer med en supergod och rolig barntårta, goda bullar och saker som gör kalaset bra och roligt.
    Så plocka fram alla tips ni har. Det ska inte vara barnkalas egentligen men det kommer ju ungefär tre barn i hans ålder, fem större barn och kanske åtta vuxna.
    Hjälp oss att ge den här busungen en jättefin första födelsedag.

• Svar på tråden Nu är det dags för ettårskalas, tips tack :-)
  • fam kaos

Ingen med ett enda tips?
    Kanske nån åtminstone kan ge tips om nån sida på nätet med recept på goda tårtor?

• gagge

finns bilder på monstermuffins i mitt galleri... kolla in där, och hittar du nåt av intresse så kan jag maila recept till dig (tror det ligger under kreativa jag)

Mina älskade två prinsessor!
  • sofie441

Hej!
    Vi ska oxå ha kalas till veckan för våran 1-åring. Det blir mest vuxna som kommer så det blir både smörgåstårta och vanlig tårta. Sen har jag bakat bullar, muffins och kakor.
    På födelsedagen tänkte jag låta han få en liten tårta till frukost. Skär av en bred bit rulltårta, ställ den på högkant. spritsa grädde runt om och på översidan och garnera med valfri favoritfrukt! Min son älskar manadriner så självklart får han de på sin egen tårta!
    Lycka till på kalaset! Förhoppningsvis blir det ett fint foto med minitårtan och en kladdig bebis.

ps. Glöm inte ljuset Flört !

• Mammatilltvåprinsar

Ja, vi har ganska nyss haft kalas och jag kan ju berätta vad jag lärde mig av det! Bjud inte för många. Vi har stor släkt och sonen blev superstressad av alla människor som vällde in och alla paket han skulle öppna. Han kämpade på tappert men rymde då och då in i sitt rum och lekte själv:) Han fyller två dar innan jul så tror ni vi har nån plats ledig nu:) Leksaker överallt.

Många ettåringar äter inte socker, bla min son. Han är inte van vid det och även om han kunde ätit lite på sin födelsedag så ville han inte ha. SÅ för vems skull serverar man honom tårta då? Gjorde mackor med ost och leverpastej och tryckte igenom pepparkaksformar så det blev roliga former och dem älskade han! MAn kan dekorera med gurka eller så också.

• Sandrakim

Jag gjorde små bakelser där det tårtbottnarna var supertunna och det enda med socker i. Grädden var utan socker, fyllningen var babypuréburk och så färsk frukt ovanpå. Det mesta hamnade ändå på golvet och så var det kul att kladda runt. Till oss vuxna lagade jag en vanlig gräddtårta. Och jag håller med mammatillwilliam: bjud inte för många. Det duger med en liten fika någon annangång än på födelsedagen och då får också ni föräldrar mer tid för gästerna.

Svar på tråden Nu är det dags för ettårskalas, tips tack :-)