• FrökenDecember

Förskola i Torslanda

Går erat barn på någon förskola i Torslanda? (gärna nära Amhult

Vilken? Trivs ni?

Hur länge fick ni vänta på plats?

Fler som står i kö?

*nyfiken*

• Svar på tråden Förskola i Torslanda
  • feelings

Jag undrar samma sak, vart bor du ? maila gärna mig ..

Jag har 3½ barn ... ;)
  • Modgun

Det finns väl en i amhult som jag hört ska vara bra. Annars vet jag att förskolan utanför änghagsgården är jätte bra.

• Modgun

Änghagsgården ligger ca 5 min (med bil) bort ifrån amhult.

• mammamia1973

bor i amhult. har en tjej född 2008, går på sörredsgården (Volvo), står i kö i 3 år i amhult utan resultat. det är mycket dåligt med förskolplatserna i torslanda spec i amhult. men sörredsgården är en mycket bra förskola

• Modgun
    mammamia1973 skrev 2012-01-11 20:23:57 följande:
    bor i amhult. har en tjej född 2008, går på sörredsgården (Volvo), står i kö i 3 år i amhult utan resultat. det är mycket dåligt med förskolplatserna i torslanda spec i amhult. men sörredsgården är en mycket bra förskola
    Är det den fsk som ligger en hållplats innan nolereds skolan?
  • Kexet88

Själv så jobbar jag på Fågelviks förskola, underbar förskola :) Men det blir ganska långt att köra vid hämtning/lämning när man även skall till sörred.

• feelings

med andra ord så ska jag behöva pendla till angered nu då ett bra tag framöver tills man får en plats ? .. suck.. inte vad jag sett framemot ..

Jag har 3½ barn ... ;)
  • Linnpinn

Hej,

Min dotter går på lyckans förskola vid Torslandavallen. Där går många barn som bor i Amhultsområdet. Det finns 4 avdelningar på förskolan, har bara erfarenhet av den som dottern går på men där trivs både hon och vi bra. Vi ställde dottern i kö när hon var 6 månader och fick en plats i maj när hon var 16 månader.

Har sonen på världens bästa förskola, Röda Hatten som ligger vid Noleredsskolan. Men den existerar sin sista termin nu och läggs ner till sommaren då alla barnen som är kvar börjar på i förskoleklass istället.

Svar på tråden Förskola i Torslanda