• MajasMat

hur flagar man mandel??!!

någon som kan förklara det för mig kanske? :)

• Svar på tråden hur flagar man mandel??!!
  • Lotlas

Man köper den färdigflagad i affären.

• Lotlas

Aha... Du menar så! Då har jag ingen aning... Måste den vara flagad då? Kan du inte hacka skållad mandel istället?

• En liten blå smurf

du kan använda ost hyvel

• Champagne
    zatziki skrev 2009-01-09 21:58:30 följande:
    usch det låter jobbigt.. :)
    Jag vet. Därför köper jag färdigflagad Köper på mig ett par påsar och lägger i frysen. De håller i evigheter och man har hemma om man behöver till nån efterätt.
  • MajasMat

fan du e smart du.. :) jag får väl ge upp mina tosca tankar för ikväll då kanske.. e bara så fruktansvärt sugen.. :s

Champagne skrev 2009-01-09 21:59:45 följande:
    Jag vet. Därför köper jag färdigflagad Köper på mig ett par påsar och lägger i frysen. De håller i evigheter och man har hemma om man behöver till nån efterätt.
  • Lotlas

zatziki skrev 2009-01-09 22:01:16 följande:

fan du e smart du.. :) jag får väl ge upp mina tosca tankar för ikväll då kanske.. e bara så fruktansvärt sugen.. :s
    Men kör på hackad mandel istället! Det blir ju inte lika snyggt, men smaken är säkert lika god!
  • MajasMat

ja just det.. då kan man ju köra den i matberedaren så behöver man inte ens arbeta.. :)

• Lotlas

zatziki skrev 2009-01-09 22:03:06 följande:

ja just det.. då kan man ju köra den i matberedaren så behöver man inte ens arbeta.. :)
    Precis! Minsta motståndets lag!
  • MajasMat

ja det blev jätte bra.. nu ska den bara svalna lite.. sen jäklar blir det svulleri.. :)

• MajasMat

ja de e bara o komma.. jag lär knappast äta upp allt själv. :)

Champagne skrev 2009-01-09 22:58:32 följande:
    Bjuuuuud
Svar på tråden hur flagar man mandel??!!