MHE-kliniken i Mora. Anorexi och bulimi
Hej!
Undrar om det finns fler där ute som varit på MHE-kliniken i Mora för behandling av era ätstörningar. Var där 1999 och det vore roligt att få kontakt med någon som också variteller är där nu.
Hej!
Undrar om det finns fler där ute som varit på MHE-kliniken i Mora för behandling av era ätstörningar. Var där 1999 och det vore roligt att få kontakt med någon som också variteller är där nu.
Jag var där för 2 år sen! Verkligen älskade att åka dit, även om det var jobbigt med maten.
Jag var där på samtal 1996 våren hos Göran. Hade en "lindrig" anorexi. Underbart ställe och vilka underbara läkare/personal!
Lilla Mimsan skrev 2009-01-09 22:17:24 följande:
Jag hade också Micke! =)
vakttjejen skrev 2009-01-09 22:25:17 följande:
ja. Han flyttade dit. Jag tyckte han var så jobbig och dum första veckan jag avr där. Dessutom så pratade han skånska. Vilken kattastrof! *ler*
Han hjälpte mig hjälpa mig själv. Det blev verkligen en vändpunkt att komma dit.
vakttjejen skrev 2009-01-09 22:34:18 följande:
Tiden har verkligen gått fort. Det var 10 år sedan jag var där. Du skriver att det går upp och ner och det gör det. Trots att man blir friskförklarad så tar det tid för hjärnan att bli frisk också. Att man gör rätt är en sak. Tankarna kan vara dumma ändå.
vakttjejen skrev 2009-01-09 22:38:50 följande:
Nej- jag kan i ärlighetens namn verkligen säga att jag är helt frisk idag och har varit det i många år nu. Men åren efter att jag blev friskförklarad var turbulenta.Men jag tror ändå att jag aldrig skulle ha fallit tillbaka helt. Det "matpratet" som de körde i början där de talade om vad som händer i kroppen när man svälter sig och kräks raserade liksom hela min livstro. Jag trodde ju att jag var smart som spydde. När jag väl hade förstått att jag inte var det så blev ju inte befrielsekänslan den samme längre när jag gjorde det.
Jag hade bulimi.
vakttjejen skrev 2009-01-09 22:55:13 följande:
Hur mår du nu?
Måste säga att ajg fick en annan syn på min kropp när jag blev gravid och fick barn. Trodde att jag skulle tycka att viktökningen skulle vara jättejobbig. Men jag älskade min kropp när jag var gravid och om det gick skulle jag vilja vara gravid resten av livet. Insåg att min kropp ändå var rätt fantastisk. Den har skapat mina två små underverk! Vad spelar det då för roll med någon liten valk eller celulit egentligen!?
vakttjejen skrev 2009-01-09 23:06:33 följande:
vakttjejen skrev 2009-01-09 23:04:45 följande:
När du inte tänker på det längre. Det är då du är igenom det. En dag så komemr det andra saker in i ditt liv som kanske gör att du lämna det bakom dig. Men det tar tid.
vakttjejen skrev 2009-01-09 23:18:02 följande:
När andra saker blir jobbiga så är det lätt att ta till det där som man alltid gjorde innan. Att försöka kontrollera någonting. I ditt fall maten. För vissa handlar det om sprit, droger, sex, shopping cigaretter....man tar till det man är van att göra föra tt lindra ångest. Gälelr att hitta nya vägar
vakttjejen skrev 2009-01-10 00:14:10 följande: