• Anonym (Mamma)

Fler än jag som ser ut så här efter ett kejsarsnitt????

Hej! Jag gjorde ett kejsarsnitt för ett år sedan och har en rejäl valk över bikinisnittet. Det kliar och skaver och jag kan inte ha allt för tajta byxor någon längre tid.. När jag duschar får jag "lyfta" på hänget och torka torrt annars blir jag röd och det svider...Ska det vara så????
    Tycker inte att jag är allt för överviktig. 167 lång och 64kg. Har 3kg kvar av graviditeten.
    Känner mig ful och vill inte gärna visa mig för någon och min sambo har heller inte fått "syna" mig allt för noga.
    Jag som alltid varit  mot plastikoperationer utom i nödvändiga ingrepp (missbildningar och dyl.)har börjat kolla runt lite på internet om en möjlig operation. Men som sagt jag har problem (skaver,kliar etc.) med hänget framförallt!
    Bifogar här en bild...Finns fler som jag kan bifoga i ///Anomym
    Bild 004.jpg

• Svar på tråden Fler än jag som ser ut så här efter ett kejsarsnitt????
  • Anonym (Snittadx3)

Men usch vad tråkigt för dig, beklagar verkligen!
    Jag är snittad x 3 och hade endast sådär första 3mån med alla barnen.
    Har du provat träna magen?

• Anonym (tvillingar)

mmmmm....min mage ser t.o.m värre ut inte nog med att det är mkt skinn så är min mage full av bristningar.

• Anonym (också)

Har lite liknande, även när jag gått ner i vikt så har jag ett litet häng, en extra valk. Tycker det känns som lös hud typ, ser ut som det på ditt foto också.

Förövrigt talade de om för mig att de valde att inte sy ihop mina muskler efter operationen antar att det bidrar en del också.

• Anonym

Om du vill vara anonym så kan jag bara tipsa om att när man lägger in bilder så kan man se vem som har skrivit inlägget..

Jag ser också ut så ja, jag har gått ner alla mina gravidkilon och lite till. Det hänger inte så väldigt mycket men tillräckligt. Min barnmorska sa "det här får du träna bort sen".

• Anonym (Mamma)

Hej!
    Jag jag har kört med pilatesboll och situps... men valken är hemsk..verkar som att den inte kan försvinna. Jag sa direkt till min sambo på bb att nu har dom "snörpt" ihop för mycket..sån där smal mage har inte jag!!!! jag hade en rejäl inbukning redan då!
    Det känns inte kul alls....

• Anonym (snitt)

Nej jag ser ut som jag var innan.
    Men simmar fungerar nog

• Anonym (Mamma)

Ok..strunt samma om jag inte är anonym :) ingen kan gå in på min sida iaf.. Tack för att du påpekade det iaf...:)

• annasbäbis

Har du problem efter kejsarsnitt tycker jag du borde få hjälp med operation via landstinget. Här efter på din vårdcentral eller ed din barnmorska för att få en remiss för bedömning på ett sjukhus.

• pigglet

Har också en valk, men den ger mig inga problem - den är kanske inte lika stor... Har du problem kan du kanske få hjälp via landstinget?

• Anonym (Mamma)

Har funderat på det jag med..ska höra efter men jag är rädd att det ska uppfattas som jag är utseendefixerad och "fiskar" efter en gratis operation....

Svar på tråden Fler än jag som ser ut så här efter ett kejsarsnitt????