• Mrs Beckham

Kan jag färga hela håret igen? (permanent hårfärg)

Färgade håret med permanent hårfärg den 1 november (alltså ca 2 mån sen). Nu behövs det verkligen igen...men jag tycker det verkar supersvårt att färga in bara i benorna...dessutom är det Lóreals nya färg Excell 10 som bara tar 10 min att färga...hur ska man hinna göra massor med benor och färga på den korta tiden?
    Vad händer om jag kör igenom hela håret igen? Hörde nån som sa att det "sotar"...stämmer det, och vad händer då?
    Snälla, ge mig lite tips, tack!

• Svar på tråden Kan jag färga hela håret igen? (permanent hårfärg)
  • Pysen

Sotar? Vad betyder det?

Jag brukar färga hela håret igen som du beskriver...

• Mrs Beckham

Sotar - jag tror det menas att det liksom färgar av sig...
    Pysen, hur ofta färgar du hela ditt hår?
    Någon mer med tips hur ofta man kan färga hela håret?

• Pysen

Mrs Beckham skrev 2009-01-09 23:10:08 följande:

Sotar - jag tror det menas att det liksom färgar av sig...Pysen, hur ofta färgar du hela ditt hår?Någon mer med tips hur ofta man kan färga hela håret?
    Jag färgar hela mitt hår ca var 3:e månad för då syns utväxten för mycket...
  • mars07

Att det blir sotiga toppar betyder att hårstrået blir "mättat" med färg vilket ger en en mörkare färg utan lyster. Detta blir i längderna på håret och främst i topparna. Det bästa är därför att färga benan först och ev. färga resten av håret en kort stund. Vill man bara ha tillbaka glans & lyster kan man slänga i en skumtoning,det brukar jag göra, dessutom sliter det inte på håret! :)

Svar på tråden Kan jag färga hela håret igen? (permanent hårfärg)