Svar på #5
Hm ja jag låter det vara över helgen sen får jag se om det gått över eller ej.
Kan ju vara början på nåt eller bara nåt tillfälligt.
Det är ju mycket känsligt det örat just nu. När sonen skriker så gör det ont i örat tex.
Tack för ditt braiga svar
fröken argbigga skrev 2009-01-10 09:40:35 följande:
Var öronbarn som liten och får även öroninhflamationer som vuxen. Brukar oftast inte gå till läkaren, kanske för att jag vet att trumhinnan spricker ganska snabbt på mig? Annars kan det ju vara bra att få antibiotika så att trumhinnan inte spricker, hörseln blir sämre ju fler ärr man får på den. Öroninflamation gör riktigt ont. Ilande, ihållande värk, som magvärk fast i örat, även utsidan av örat brukar bli ömt, man kan inte ligga ner på den sidan. Har aldrig fått ont "på huvudet" utan all smärta är koncentrerad till örat, ibland kan det göra ont lite ned mot halsen också. Men sen när trumhinnan spricker går värken över direkt och det rinner vätska ur örat. Då brukar man oftast höra väldigt skumt på det örat också. Jag känner ibland en liten stegrande smärta innan den spräcks, ibland hörs bara ett knäpp ljud. Man kan ha hörselgångsinflammation också, känns som öroninflamation light, eller början till öroninflamation. Det går inte över av sig självt utan man måste få örondroppar, tror jag? Jag höll iallafall ut i två veckor innan jag gick till läkaren.