• panzermensch

ikea vs marbodal?

vilka här har köksskåp/luckor från dessa? Skulle vilja se bilder och vad det gått på.
    Kollar på en BR som har så trista helvita billiga luckor med trähandtag och tänkte byta ut luckorna på skåpen och kollar på både marbodal (sambons pappa jobbar där = lite rabatt) eller ikea (=billigt).

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Svar på tråden ikea vs marbodal?
  • halloj77

Jag tror att ni måste kolla vart skåpen kommer ifrån annars passar nog ionte luckorna. Det finns ju däremot firmor som endast byter luckor.

• panzermensch

Okej, ser ut som klassiska billiga ikealuckor Men får kika närmare på dem när vi tittar på lägenheten. Ev kommer vi byta ut skåp och allt för nu är det en vägg och skulle vilja ha en vinkel.

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • halloj77

Jag kommer också att byta kök i det nya huset som vi flyttar in i om 2 veckor.
    Kollade IKEA ock skulle aldrig valt det - alldeles rangligt kändes det.
    Be dim man fixa ett utsällningskök från marbodal till ett bra pris!
    Lycka till

• Susanne905

Vi valde Marbodal framför IKEA eftersom det är stabila bra stommar, bra kvalitet och man får ett kök som är snyggt och håller länge. Gillar målningen bättre på Marbodal, vi har tagit massiv valnötsbänkskiva och inte någon laminat. -visst, det kostar lite mer, men vi tycker att det var värt pengarna!

• jeli79

IKEA och Marbodal har ju samma stommar.

• jeli79

OJ va snabbt jag skickade iväg det... så sa återförsäljaren till Marbodal här iallafall.... Men jag vet ju inte säkert men har även läst om det flera ggr på bla byggahus.se mm.

• flips

Vi har ikea och är supernöjda! Bra pris! Tycker inte att det är rangligt.

• Miew

jeli79 skrev 2009-01-10 14:22:11 följande:

IKEA och Marbodal har ju samma stommar.
    Det stämmer, det sa dom när vi skulle bygga nytt kök. Att det är samma...
  • halloj77

Jag har hört att det är tätheten i materialet som avgör kvaliten men hur fasen kollar man den?

Svar på tråden ikea vs marbodal?