• Tikovka

Blödning med "klumpar"

Någon som haft en kort, smärtfri blödning (som avtog snabbt och gick över helt efter några timmar) och som innehöll "klumpar"? Finns det hopp att detta inte är ett missfall? Om klumparna var en del av graviditeten måste ju livmodern vara öppen för att de ska komma ut? Då skulle det väl göra ont?
    Är gravid i vecka 8 + 3.

• Svar på tråden Blödning med "klumpar"
  • anju79

Blödning med klumpar brukar aldrig vara ett bra tecken. Men vanligtvis brukar man ha smärta oxå.
    Ring och få det kollat.
    Lycka till.

• kokos

Jag hade Blödning med klumpar och kramp i livmodern i v6. Trodde det vart kört men nu sitter jag här i v 29 med värsta böket i magen

Det måste inte vara MF men kolla upp det. Jag gjorde VUL i v 8 och då såg man ett tickande hjärta-

• Tikovka

Det var uppmuntrande att höra, Anso! : ) Vände du dig till sjukvården när du hade blödningen? Vad sa de? Att du skulle avvakta? Det är vad jag har fått höra. Usch. Tycker inte om att ringa, nästan. Känns som om man stör, som att man fjantar sig...(har bara ringt i samband med blödning, så jag tycker att jag har haft skäl) Det är klart att jag förstår att man inte kan stoppa ett pågående missfall, men man behöver ju råd ändå! Vill ju inte få veta i efterhand att jag borde ha undersökts!

• sararara11

Jag har precis haft en stor blödning med klumpar utan smärta (är i vecka 14) jag blev inlagd på kvinnokliniken i 2 dagar med vila och sängläge som ordination! Sedan visade sig UL att allt såg bra ut och hjärtat tickade på. Så nu är jag hemma igen, med lite bruna flytningar kvar och hoppas att allt ska gå bra!

Så det behöver inte alls betyda att du får MF, men jag skulle försöka vila och absolut inte lyfta tungt. Och så är det ju alltid skönt att få det kollat - åk till akuten eller ring BM på måndag om du har is i magen och be om att få ett VUL, det är ju deras jobb!!
    Lycka till!! stor kram!

• sararara11

PS - glömde säga att jag hade klumpar fast min livmoder var stängd...vet ej vart de kom ifrån??! Men min läkare sa att så länge man inte har kramper och sammandragningar så kan mn tydligen blöda utan att MF är på G. Det är när det krampar och gör ont som det är lite kritiskt.... kram!

• merlinmia

Hej hej skulle bara säga att jag hade blödning med klumpar stora klumpar i v 8 å jag växer å frodas nu i v 26...
    Jag har hört att man kan få blödningar i början den tiden då man egentligen skulle haft mens...
    Jag berättade för min bm vid nästa besök (v 10) och hon gjorde en anteckning frågade om jag haft sex innan (vilket jag inte hade haft) Och sa att det inte är ngt ovanligt.
    Men visst blir man orolig när det händer!
    Hoppas allt går bra för dig å Kram!!!!! (",) Mia

• kokos

Tikovka skrev 2009-01-10 14:33:14 följande:

Det var uppmuntrande att höra, Anso! : ) Vände du dig till sjukvården när du hade blödningen? Vad sa de? Att du skulle avvakta? Det är vad jag har fått höra. Usch. Tycker inte om att ringa, nästan. Känns som om man stör, som att man fjantar sig...(har bara ringt i samband med blödning, så jag tycker att jag har haft skäl) Det är klart att jag förstår att man inte kan stoppa ett pågående missfall, men man behöver ju råd ändå! Vill ju inte få veta i efterhand att jag borde ha undersökts!
    Japp jag ringde både sjukvårdsupplysningen och MVC. Båda bad mig avvakta då de ändå inget kan göra... I vecka 8 gjorde jag privat VUL.
  • Vara Hoppfull

Jag blödde klumpar, tyvärr avtog det inte och jag fick missfall. Hade inga smärtor alls. Lycka till!!!

• Litens mamma

När jag fick mf i v 9 så kom det jättestora klumparoch blodet rann. Jag hade dock inte alls ont.
    Sen har jag haft ett jättetidigt mf och det var som en vanlig mens.
    Nu är jag i v 5+3 ca, och hade mensvärk igår och idag, och nu är det blod på pappret när jag torkar mig.
    Rinner dock inte än, men vet att det kommer att göra det eftersom mina tidigare mf börjat just så.
    Dock VET jag att det ÄR vanligt att blöda i början av en grav, så det finns visst hopp för dig TS. Håller tummarna för oss båda.

• Labolina T

Jag blödde mellan v 6 och v8, med en hel del klumpar i. Jag åkte till akuten och begärde att få göra ett VUL bara för att få veta. Jag sa att jag förstod att det inte fanns något att göra om det var missfall, men det är ren tortyr just att inte veta. Jag fick göra VUL, samt även komma tillbaka en vecka efter eftersom jag kände mig orolig. Är i v 15 nu och gjorde ett vanligt UL förra veckan där allt fortfarande såg bra ut! Tycker det är bedrövligt hur vissa med oro för missfall här på FL blir behandlade av vården i samband med blödningar. Stå på er!

Lycka till, jag hoppas allt går bra!

• Ilena

Blödning med klumpar behöver inte vara missfall. jag har haft såna två gånger med störtblödning i v 10 och 17 och det blev en pojke som är 1 år nu, en liten överlevare...
    Det kan vara hematom. Åk in och be om vul och ev få blodstoppande medicin och sjukskrivning.

• Miss Lee

Jag är inne på min tredje blödning just i dag i den här graviditeten, har blött klarrött utan smärta på 8+2, sen igen men med klumpar på 16+2 och så i dag på 20+2, ljusrött och inga klumpar. Var på UL i förra veckan och allt ser fint ut, och jag känner lillan gymnastisera där inne mest hela tiden, så jag är inte orolig, utan försöker acceptera att jag nog är en sån som har "mens" under graviditeten.

Hoppas det går bra för dig, TS!

Svar på tråden Blödning med "klumpar"