• rebecku

10 månaders. ONT!!

Hallå!

Min 10 månaders bebis har ofta ont i magen på nätterna.
    De nätterna hon INTE har ont i magen sovor hon jätte bra och kan sova hela natten men ungefär varannan natt eller några nätter i veckan är hon jätte bökig.

Hon vaknar flera gånger och gråter.
    Hon rapar mkt, pruttar, fisar..
    Hon Har svårt att komma till ro
    Hon brukar bajsa på natten eller morgonen efter en sån här jobbig natt och det verkar som att hon har ont i magen de nätterna hon är jobbig.

Jag undrar vad det kan bero på? Hon äter inget annorlunda motför de nätterna hon sover bra..

Inatt låg hon och vred sig i sängen och liksom "pressade" som att hon försökte bajsa men de kom inget.

VAD kan man göra? Kan det vara allergi mot laktos? Men de borde hon ju bli lös i magen?

Jag känner på mig att OM hennes mage blev bra så skulle hon sova hela nätterna.. just nu är det så jobbigt att inte veta hur natten blir. Alla blir så trötta.

www.minmoa.se

• Svar på tråden 10 månaders. ONT!!
  • Liten Mjau

Vad har ni för välling? Ni kanske behöver testa nån annan.
    Min brors son kunde inte äta 8 månaders välling förrän han var nästan 12 mån (han åt 6mån). Det var nått med att det blev fullkorn i 8 månaders.
    Men nu är han över 2 år och har inga problem. HAn behövde nog bara vänja sig vid fullkorn.

När vår dotter gick över till 8 månader välling så blev hon stenhård i magen så vi blandar hälften 6mån och hälften 8 mån. Hon är 9 mån.
    Vi har testat enbart 8 mån och det verkar som om magen börjar vänja sig nu.

De små magarna kan var lite känsliga
    Hoppas det blir bättre.

• Liten Mjau

Rilliana skrev 2009-01-10 10:29:53 följande:

Testat dem där dropparna, minifom har jag för mig att dem heter ??
    semper har oxå magdroppar men det är inte vanligt att man använder de när barnet är 10 mån.
  • rebecku

Vi kör med mild havrevälling och havre Godnattvälling från 6 månader. Har aldrig testat 8 månadersvällingen.

Ikväll är hon sådär igen. Vaknar efter 5 min och skriker.
    Hon har bajsat rätt så hårt idag..

Undra vad det kan bero på... Det är som att hon får ont på kvällen, då hon ska sova, på dagen är hon glad och så.

Hon dricker 220 Ml innan hon ska sova (innan amningen) ganska fort.
    Vi har fått klippa upp nappen så det är ett större hål för annars blir hon arg, om det inte kommer fort nog, då vill hon inte ha. :P
    Kan det vara därför som hon får ont, för att hon äter för fort?

• Liten Mjau

rebecku skrev 2009-01-10 20:49:59 följande:

Vi kör med mild havrevälling och havre Godnattvälling från 6 månader. Har aldrig testat 8 månadersvällingen.Ikväll är hon sådär igen. Vaknar efter 5 min och skriker.Hon har bajsat rätt så hårt idag..Undra vad det kan bero på... Det är som att hon får ont på kvällen, då hon ska sova, på dagen är hon glad och så.Hon dricker 220 Ml innan hon ska sova (innan amningen) ganska fort.Vi har fått klippa upp nappen så det är ett större hål för annars blir hon arg, om det inte kommer fort nog, då vill hon inte ha. :PKan det vara därför som hon får ont, för att hon äter för fort?
    Det tror jag inte. Om hon är hård i magen så beror det nog på det. Ge henne katrinplommonpuré nån gång under dagen. Vi ger det som dessert efter middagen ibland. De brukar göra susen för magen. Ibland har vi varit tvungna att ge laktulos för att "lösa" magen.
Svar på tråden 10 månaders. ONT!!