• Fru B

Vilka är era bästa resp. sämsta köp av bebisprylar?

Hej!
    Jag och min man håller på att inhandla och planera var vi behöver till bebisen och skulle vilja ha lite tips ifrån er veteraner. Vad är det bästa/sämsta ni köpt till bebisarna?

Kram!

• Svar på tråden Vilka är era bästa resp. sämsta köp av bebisprylar?
  • Anne M

Bästa köp vet jag inte... Absolut sämsta köpet var en bärsele, användes en gång.

• Emma m Theodor

Bärsele för min del- men det köpte vi begagnat som tur var. Jag tror att antingen så tyckerman jättemycket om det- och använder det nästan mer än vagn- eller så trivs man inte alls i det.
    Jag är ganska kort (1,60)- så jag tyckte att hela jag såg ut som en vandrande Babybjörn när jag hade det på mig
    Min man användet det dock mer än mig- Theo tyckte om att vara med och laga mat med honom och lite andra prylar...

Spjälsängen sover han i sedan han var 8 månader ungefär. Men det är ju en smaksak. Men såhär i efterhand så kan man ju konstatera att det inte var så bråttom med den

Babysittern tyckte jag var bra. Den hade vi på middagsbordet ibland när vi åt middag- så Theo kunde sitta i ögonhöjd med oss. Den har vi använt mycket- dock kortare stunder åt gången.

Kram

• Mamma till Ella

Det absolut bästa vi köpt var "Vyssan-Lull"-tassar till spjälsängen. Ella har sovit i spjälsäng ända från början (den står bredvid oss i sovrummet) och det har varit skönt att bara kunna sträcka ut en hand för att kunna vagga lite.

Det sämsta köpet har vi nog inte gjort än, vi använder alla prylar ganska ofta, även bärselen (som vi använder ofta).

Lycka till med allt!

• Catte

Håller nog med de ovanstående om att bärselen var ett dumt köp. Den är jättebra i sig men för det priset man betalar för en sele 800:- så tycker jag inte att det var värt pengarna! Jag har inte använt den mkt alls.
    Det bästa köpet är nog babygymmet som Elina ligger ofta i och tittar omkring i... där spenderar vi mkt tid i!!!!

• Hugos mamma

Sämsta köpet var Babybjörn bärsele. Använd 2 gånger. Bästa köpet: läragå stol, babygym och den svindyra Brio-kombi vagnen.

• skidan

Bästa köpen!

-Babybjörnselen, används flitigt då min dotter inte klarade av att vara själv 1sek innan 3månaders ålder.

-Ny vagn, används flitigt varje dag. Brio duo med mjuklift är toppen. Bara att plocka ur och lätt.

- Skötbord i bra höjd är toppen om man är nysnittat och har problem att ligga på golvet och byta, funkar även bra med en dyna på tvättmaskinen. Det som var bra med skötbordet är att det finns en balja i bra höjd också.

-Babysitter är onödigt om man har en bra bilstol. Jag använde bilstolen i korgen, då hamnade Amelie i bra höjd. Sitter kan vara ostabilt att ställa på ett bord. Bra att få nytta av korgen som hon aldrig ville sova i (min gamla).

- Spjälsäng är jättebra, tog dock 3-4mån innan vi började använda den.

-babynest onödigt, man lägger sig inte på babyn, köp ett madrasskydd (för vagn) på jysk för 50kr istället och använd som bäddmadrass för babyn i er säng.

Ja, du ser vad olika det är. Fundera hur ni vill ha det. Köp inte så mycket innan babyn är född, det är mitt bästa tips. Det blir oftast inte som man tänkt sig.

Lycka till!

• A L V

Det bästa jag gjorde var att jag köpte inte så mycket kläder innan hon kom. Och att jag sen inte köpte så mycket av de må storlekarna.

Det sämsta, eller onödigaste för oss, måste vara badbaljan och f.a badhjälpen (en "plastplanka" med sugfötter). Den hatar lillan att ligga på.

• Opeya

Bästa köp:

Det är ganska mycket som jag anser vara bra och som vi har haft nytta av. Babyskyddet till bilen bla, himla smidigt...

Sämsta köp:

Skötbordet till badkaret. Vi har ett trångt badrum och måste därför lyfta ut det arje gång vi ska duscha. Så nu blir det att vi byter där vart man är, sängen, golvet etc.

• kixan

Sämsta köpet: Baby Björn-selen, användes visserligen flitigt eftersom jag tycker det är så bökigt med vagn, men varken jag eller Alma tyckte om den särskilt mycket.

Bästa köpet: Bärsjalen. Tusen gånger bättre än selen, synd bara att jag inte köpte den redan innan hon föddes!

Svar på tråden Vilka är era bästa resp. sämsta köp av bebisprylar?