Hur förvarar ni era pocketböcker?
Har så många nu och tycker inte det är så fint att ha dem ståendes i bokhyllan.
Men vill inte heller helt packa ner dom i kartong och ställa ner i källaren, eftersom jag ofta bytlånar med kompisar osv...
Har så många nu och tycker inte det är så fint att ha dem ståendes i bokhyllan.
Men vill inte heller helt packa ner dom i kartong och ställa ner i källaren, eftersom jag ofta bytlånar med kompisar osv...
Jag köper dem, läser dem, ställer in de allra bästa i bokhyllan (har kanske 5-6 st där) och ger bort dem! Min syster och mina vänner vill gärna ha böcker och vad ska jag med alla gamla pocketböcker till som jag aldrig kommer läsa igen?
I bokhyllan har jag mina iallafall
Just nu har jag ALLA mina böcker.. alltså både pocket och inbundna... nerpackade i mååånga flyttlådor ... innan hade jag dem i bokhyllan
Vi har inga pocketböcker i vardagsrummet. Vi har våra travade längst upp på de 5 hyllorna i arbetsrummet. De finns framme med syns inte till vardags.
När vi bodde på mindre yta hade vi böckerna i dubbla reder på hyllplanen i bokhyllan med pocketböckerna innerst och andra inte så djupa böcker utanför.
De ligger på hög bakom alla andra böcker i bokhyllan. Tror de håller sig bättre liggande än stående..
i min bokhylla mina böker är mina vänner och jag är ingen boksnobb som bara vill ha det finaste framme
biomedbonus: härlig attityd, jag håller med. De pocketböcker som inte gillas skänks bort, till myrorna tex. Övriga har samma status som inbundet (inte samma livslängd, men vad kan man göra)
jag har mina pocketböcker ståendes på hyllor i klädkammaren. Mest för att vi bara har en enda bokhylla i hela lägenheten och där har vi annat.
Har dem i bokhyllan jag med, men jag gillar när man har dem staplade både stående och liggande på vägghyllor som sitter själva =) Det lockar mig till att både kika och låna =)
De står i bokhyllan bland de andra böckerna.
Vet förresten några som har dem i höga cd-ställ där de plockat ur vartannat hyllplan för att pocketböckerna ska få plats.
De jag har läst som jag inte får plats med uppe och som inte förtjänar att läsas om just nu hamnar i en banankartong nere i källarförådet-
Böcker är min passion!! Jag har dom i bokhyllan både pocket´s och inbundet, om vartannat. Pocketböckerna blir bara fler och fler, eftersom jag köper gamla oxå på antikvaritat plus det nya som kommer ut. Skulle inte kunna lägga mina vänner i lådor eller banankartonger på en mörk vind, eller kall källare.
Alla mina 250 böcker står i bokhyllan. Ja iallafall nästan alla inte alla böckerna som man hade som barn och tidig ungdom men just nu står det 250 böcker av olika slag i min bokhylla och de är mina bästa vänner
I soptunnan - har inte återläst en enda.
Har massor av pocketböcker, några i bokhyllorna. Min flickvän är som de flesta tjejer jag träffat. En bokhylla är inte nödvändigtvis en möbel man har böcker i. En hylla kan t.ex reserveras för att en vas ska få stå fint.
i bokhyllan förstås
I bokhyllan
I bokhyllan. Har en hylla bara för pocket och där står de i dubbla rader, men det börjar bli lite trångt...