• Tilda7

Läkarsamtal på mvc i Kungsbacka?

På onsdag ska jag gå till en läkare som heter Strander på mvc i Kungsbacka. Jag är gravid med tvillingar och väldigt förlossningsrädd. Ska se om jag vågar ta upp detta med kejsarsnitt. Någon som har erfarenhet av mvc i Kungsbacka och deras inställning? Jag går hos en barnmorska i Särö och har nyligen flyttat hit.

• Svar på tråden Läkarsamtal på mvc i Kungsbacka?
  • ceropegia

Hej! Grattis till tvillingar Vet inte alls vem den läkaren är..men eftersom du verkar bo i Halland så misstänker jag att du tänk föda i varberg? De nekar ingen som vill ha snitt där. Så om den läkaren mot all förmodan nekar dig så be att få en remiss till Anders Odéback på Varbergs sjukhus..han är överläkare o bossar för snitten. Väldigt sympatisk. Skall själv snittas pga förlossningsrädsla. Bor du i närheten av Särö eftersom du går där? Jag bor inte många minuter därifrån o har valt Särö som min BVC mottagning. När är du beräknad?

v.36...
  • Tilda7

Hej! Jag är beräknad till 18:onde maj. Vad skönt att du tror att det kan gå bra. Ska dock lägga din läkares namn vid minnet... Jag bor ca 1 km från Särö mödravård, i Bukärr. Går hos en barnmorska som heter Mia och är jättenöjd. Jag tänker föda i Varberg.

• ceropegia

Varbergsförlossning är jättefin! Har iofs aldrig fött barn där..men varit på runtvandring.. Man får sin bebis hos sig direkt efter snittet istället för att behöva ligga på något uppvak som man behöver på de större sjukhusen. Jag försöker hitta lite folk runt Särö, Kullavik, Billdal osv för mammaträffar senare framöver..alltid kul att ha nån att dra barnvagn med!
    Vet du va det är för kön på dina tvillingar?

v.36...
Svar på tråden Läkarsamtal på mvc i Kungsbacka?